Jedite sve što volite samo na pravi način

Zdrave navike su, u svakome slučaju, pohvalna stvar, bez obzira na to jesu li potaknute trendom ili potrebom.

Počeli ste malo više brinuti o svome zdravlju ili je to samo prolazni trend u kojemu ste se „navukli“ na termin „bezglutensko“ ili na sve više Instagram fotografija iz teretane ili s trčanja?

Još uvijek među mnogima od nas ima onih koji zdrav život povezuju s mršavljenjem i to na krivi način

Još uvijek se nismo odvojili od riječi „dijeta“ i od, ponekad suludih, načina za skidanje kilograma, pa čak i pod cijenu zdravlja.

kelj zdrava prehrana kalcij

Još uvijek bezuspješno isprobavamo svaki mali trik za mršavljenje, čak i ako su to alge koje jede Angelina Jolie?

Što ako bi vam netko rekao da možete biti u formi i imati energije, a da se pritom ne osjećate kao u kazni?

Erika Kraljević, fitness trenerica i članica popularne zajednice „Treniraj me“ donosi nekoliko ključnih savjeta koji će vam pomoći u održavanju dobre forme, zdravlja i pozitivne energije – cijeloga života.

SAZNAJTE JOŠ:
Zdrava prehrana ne mora biti komplicirana
Tajna zdravlja i lijepog izgleda je u proteinima
Enzimi – superheroji naše probave

Zaboravite na stroge dijete

Jeste li si ikad uskraćivali određenu hranu? Koliko ste dugo izdržali prije nego ste poludjeli i pojeli cijelu zalihu „zabranjene“ hrane?

Tako samo mučite vlastito tijelo koje, uz minimalnu količinu kalorija, jedva može obavljati normalne funkcije. Sve to vam oduzima energiju i na kraju odustajete jer ste iscrpljeni.

Nakon takvih režima obrambeni sistem vašeg organizma bori se da dobije što više masnog tkiva i kilograma natrag jer ste mu doslovno zaprijetili smrću s takvim gladovanjem. A organizam želi biti spreman kada se opet odlučite na takvo mučenje.

hrana indija

Uvedite trajne promjene u prehrani

Nitko vas ne tjera da od sutra živite na brokuli i riži, nego jednostavno pokušajte puževim koracima smanjiti šećer kojeg konzumirate, ograničite unos bijelog brašna, rafiniranih proizvoda i procesuiranih namirnica. Te će vam male promjene pokloniti puno više energije, bolji san, kvalitetniji život i svaki sljedeći korak će biti puno lakši.

Bazirajte prehranu na:

> dobrim izvorima bjelančevina koji su osobito bitni ako vježbate (jaja, svježi sir, meso, mahunarke)
> dobrim izvorima ugljikohidrata čije je izbacivanje iz prehrane ”jer debljaju” velika glupost (integralne žitarice, slatki krumpir, voće)
> dobrim izvorima masnoća (maslinovo ulje, kokosovo ulje, orašasti plodovi)

Zdravo se hraniti ne znači uskraćivati si određene namirnice, već znači izbalansirati ih. Ne želimo živjeti bez čokolade i pizze, ali isto tako ne možemo živjeti samo na čokoladi i pizzi.

smoothie hrana sok sokovi

Budite praktični i uštedite vrijeme

Ako imate dinamičan raspored ili vam se ne da svakodnevno jesti znatnu količinu voća i povrća, prirodni sokovi i smoothieji su vam odlični pratitelji u danu.

Ako ste pobornik sokova, izaberite najprije dobar sokovnik. koji je brz i snažan te može iscijediti velike količine soka u jednome potezu. On treba biti dobar za tvrđe voće ili korijenje iz kojih dobivate bistar i osvježavajući sok čija je količina dovoljna za cijelu obitelj.

Metoda sporog prešanja

Metoda sporog prešanja soka održava sve hranjive nutritijente i maksimalno iskorištava sok iz pulpe.

Kupite sokovnik koji u kojem ćete uz standardno voće i povrće iskoristiti i lisnato zeleno povrće čiji će najbolji sastojci završiti u vašoj čaši.

U ovaj sokovnik možete ubaciti i određene vrste orašastih plodova, poput badema za pripremu bademovog mlijeka.
Ako, pak, volite gušće varijante, poput smoothieja ili hladnih juha, blender je uvijek dobra opcija.

Trenirajte koliko možete!
Stvoreni ste da koristite svoje mišiće, a vi sjedite u uredu cijeli dan, dok je jedina aktivnost koju radite tipkanje pred računalom i podizanje telefona.

Naravno, važni su i posao i plaća koju dobivate, no sat vremena bilo kakve aktivnosti, tri puta tjedno nakon radnog vremena, je minimum kojeg možete uložiti, a pritom puno profitirati.

Treniranjem se možete riješiti nekih zdravstvenih problema, poboljšati spavanje, ubrzati metabolizam, poboljšati cirkulaciju i podignuti kvalitetu vašeg življenja na novu razinu.

Naposljetku, nitko nikada nije rekao da se loše osjeća nakon treninga.

Tekst omogućio: Philips