Paleo dijeta, novi hir ili prava stvar?

„Naša biologija zapravo je još uvijek jednaka onoj lovaca i sakupljača koji su prije više od 100 000 godina naseljavali afrički kontinent.“

Riječi su to dr. Tima Whitea, paleobiologa s University of California Berkley. Znanstvenici s University of California San Francisco podijelili su svoje najnovije spoznaje, naime prehrana pračovjeka, lovca-sakupljača, koja je obilovala proteinima i povrćem donosi modernom čovjeku zdravstveno poboljšanje, uključujući gubitak na težini i sniženje krvnog tlaka.

Tjelesna aktivnost sada i nekada

Dr. White objašnjava kako je u pračovjeka stupanj tjelesne aktivnosti bio vrlo visok, oni su morali loviti i prikupljati svoju hranu, što ih je održavalo vitkima, mišičavima i aktivnima. Njihova je svakodnevna prehrana uključivala velike količine nemasnog mesa i povrća dok je voće bilo sezonsko, a sol, šećer i veliki unos ugljikohidrata bili su nemogući. „Problem današnjice je što konzumiramo što god želimo kad god želimo i to većinom visoko procesiranu hranu s velikim udjelom šećera i soli.“

Što kažu istraživanja

Kako bi ispitali ovu teoriju znanstvenici s UCSF-a iskušali su prehranu pračovjeka na volonterima. Dr. Linda Frasetto predvodila je ovo istraživanje u kojemu su redom sudjelovali volonteri čije zdravstveno stanje nije bilo najbolje, naime svi ispitanici su imali neki zdravstveni problem poput dijabetesa, povišenog krvnog tlaka ili kolesterola. Volonterima se prehrana u trajanju od dva tjedna sastajala od sljedećeg: nemasno meso, riba, svježe voće i povrće te je uključivala samo zdrave masnoće poput onih iz orašastih plodova i sjemenki. Rezultati su pokazali kako je krvni tlak snižen kod svih volontera, kao i razine kolesterola i triglicerida, i to za 30 bodova, koliko padne uz 6-mjesečno uzimanje Statina, lijekova za snižavanje kolesterola.

Endokrinolog dr. Robert Lusting objašnjava kako rješenje epidemiji pretilosti i bolestima koje je slijede ne mora biti drastično, već mora uključivati povratak na osnove, naša tijelo mora biti pokretano gorivom za koje je dizajnirano: „Malo šećera, puno vlakana i problem riješen! To je nešto što možete učiniti i zove se: Jedi Pravu Hranu! (Eat Real Food)“.

Autor: Magistra nutricionizma Marina Jakšić