Joga drevni lijek za stres modernog doba

Što Beatlesi i Madonna imaju zajedničko? Uz širenje pozitivnih vibracija glazbom, ono što ih povezuje jest i svojedobno gorljivo zagovorništvo prakticiranja joge. Nekad u zapadnom svijetu smatrana hirom hipi generacije, joga danas postaje dijelom života najrazličitijih skupina ljudi.

Svakodnevica suvremenog čovjeka ubrzanija je nego ikad prije. Stoga ne čudi činjenica kako je stres rastući problem našeg doba, koji se u zabrinjavajućoj mjeri počinje očitovati u zdravstvenim tegobama tijela i uma.

Mistična disciplina ili praktičan način poboljšanja kvalitete života?
Starost početaka joge procjenjuje se na oko 4000 godina, a tijekom tog dugog perioda ova se disciplina svojim širenjem iz Indije na zapad razgranala na brojne sustave. Neki od njih prednost daju meditaciji, drugi disanju, a treći fizičkim vježbama. O svakome od ovih smjerova napisane su nekad malobrojne i tajne, a danas brojne knjige dostupne širokoj javnosti.

Za prakticiranje joge ljudi se danas odlučuju iz različitih pobuda. Netko želi postići veću fleksibilnost i vitalnost tijela ili se osloboditi boli, netko teži opuštanju uma od svakodnevnih briga, dok je netko željan istražiti dubine vlastite svijesti u tišini meditacije.

Joga je znanstveni sustav vježbi, koji se ne kosi s nijednom religijom, a mogu je prakticirati svi bez obzira na dob ili spoj. Joga pomaže razviti osjećaj ravnoteže i fleksibilnost, kao i svjesnost tijela te mirnoću uma. Baš poput tablete za glavobolju, isti lijek koristimo svi bez obzira na spol, dob, boju kože, nacionalnost i religijsku pripadnost. Blagotvorno djelovanje sustava jogijskih vježbi, pranajama (vježbi disanja) i meditacije na naš um i tijelo omogućuje nam da proširimo svoju percepciju i bolje djelujemo u svakodnevnom životu.

Tko je može prakticirati?
Joga ujedinjuje tijelo, um i duh, a cilj joge je vraćanje prirodnom opuštenom i svjesnom stanju duha i tijela. Osim što je mogu svi prakticirati, joga ima i pozitivne učinke na djecu. Vježbe primjerene njihovom uzrastu pomažu djeci kroz igru razviti svijest o vlastitom tijelu, potaknuti ih na fizičku aktivnost te omogućiti održavanje zdravlja tijela i duha od najranije dobi.

Vježbe su preporučljive i mladima u pubertetu, kada dolazi do brojnih promjena njihovim u tijelima i umovima. Joga djevojkama i mladićima može pomoći da postanu smireniji i zdraviji, razviju samopouzdanje, te poboljšaju koncentraciju i pamćenje zahtjevnih školskih sadržaja.

Prakticiraju je i poznate osobe u cijelom svijetu
Možda najpoznatiji stručnjak na području zdravlja i zdravih navika, kao i najpoznatiji holivudski liječnik, dr. Oz je i sam imao dijagnosticiran polip na jednom sistemskom pregledu, koji se mogao pretvoriti u rak debelog crijeva. Te svakako ističe koliko je bitno zdravo živjeti i zdravo se hraniti. Danas je i veliki pobornik meditacije te propagira upravo ovakav način života.

I Oprah Winfrey najmoćnija žena današnjice slijedi primjer dr. Oza te je otkrila mnogostruke dobrobiti duboke meditacije, u čemu ju slijedi cijeli njen tim ljudi.

Mnoge poznate ličnosti postale su i sami autoritet na tom području, pa tako uvijek rado slušamo savjete Gwyneth Paltrow, Christy Turlignton, Julie Roberts, Richard Gerea i mnogih drugih koji predstavljaju sinonim zdravog načina života.

Buđenje harmonije duha i tijela
U mnoštvu različitih sustava joge danas dostupnih i u našoj zemlji, bez sumnje ćete moći pronaći jedan primjeren vašim potrebama. Premda je pregršt informacija o jogi danas dostupno putem interneta ili brojnih knjiga, sve se tehnike, a naročito one složenije, preporučuje izvoditi uz stručno vodstvo te poštujući trenutne vlastite granice.

Moderan čovjek teško se može osloboditi stresnih izazova koje nosi svakodnevica. Ipak, moguće je, redovitim odvajanjem trenutaka za povlačenje svijesti iz vanjskog bučnog i ubrzanog svijeta te okretanje svome tijelu i unutarnjim tišim razinama, postići harmoniju koju potom možemo naučiti prenijeti na ostatak dana i aktivnosti koje nas čekaju.

Tekst omogućio: Divine Energy Park, Zagreb