Lijek iz prirode: Hranom protiv karcinoma

Donosimo izvrsnih sedam namirnica koje štite od nastanka karcionoma

Nerijetka su iskustva oboljelih od karcinoma koji otkrivaju kako su se izliječili specifičnim načinom prehrane, no pritom valja imati na umu da niti jedan čovjek, kao niti jedan karcinom nije jednak, pa svatko mora naći svoj put do oporavka.
Američki znanstvenici s Instituta za istraživanje raka se slažu da raznovrsna prehrana koja obiluje voćem i povrćem organskog uzgoja, cjelovitim žitaricama i mahunarkama, kao i ribom može smanjiti rizik, kao i preskakanje slatkih, pretjerano slanih i procesuiranih obroka.

Brojne studije dokazuju kako debljina povećava opasnost od raka pa se preporučuje izbjegavanje pretjerano masne ili kalorične hrane. Proteini životinjskog podrijetla nisu štetni u kontroliranim količinama, a stručnjaci savjetuju neka čine najviše trećinu tanjura.

Pročitajte još o zdravoj prehrani:

Kako pivo utječe na crijevnu mikrobiotu? – Otac medicine, Hipokrat izjavio je kako „sve bolesti započinju u crijevima“

7 temelja zdravije prehrane – Sve što svakodnevno pijemo i jedemo itekako utječe na naše zdravlje i raspoloženje.

Upoznajte glavne sastojke hrane i njihovu ulogu – Bjelančevine su potrebne za izgradnju i održavanje mišića, krvi, kože, kosti

Proteini u ljudskom organizmu – Proteini ili bjelančevine hranjive su građevne tvari

Ortoreksija – opsesija zdravom prehranom – Svijest o važnosti zdrave prehrane promovira se na svim razinama

Brokula

brokola
Osim što usporava rast zloćudnih stanica, brokula sadrži fitokemikalije koje smanjuju upale te pomaže u vraćanju hormona u ravnotežu. Sadrži i beta-karoten, vitamin C te moćne antioksidanse, a odličan je izvor vitamina B i K, folne kiseline, vlakana i magnezija. Najzdravija je kratko kuhana na pari ili pirjana, a dugotrajnim kuhanjem gubi vrijedne nutrijente.

Da bi bila spremna za jelo, dovoljno joj je tek pet minuta. Prelijte je maslinovim uljem i pospite češnjakom pa poslužite kao prilog ribi. Odličan je dodatak salatama, u složencima, kao i zamjena za tjesteninu u juhama.

Bundeva

Zahvaljujući vitaminima A i C te kaliju i antioksidansima bundeva je zdravi gost na svakodnevnom jelovniku. Karotenoidi su zaslužni za narančastu boju, ali i za mnoge blagodati ljekovite bundeve. Lako je probavljiva, a sadrži i obilje vlakana.

Zahvaljujući nutrijentima smiruje upale probavnog trakta, potiče bolji rad jetre i žuči te vraća probavu u ravnotežu. Osim toga pomaže kod upala mokraćnog sustava te sprječava rizik od visokog kolesterola. Kako biste je lakše ogulili, kriške bundeve ispecite pa žlicom odvojite koru. Bundevu koristite za pripremu kremaste juhe, pirea ili je ispecite s mesom kao zamjenu za krumpir.

povrce

Mahunarke

Riznica folne kiseline i vlakana usporava rast stanica raka. Mahunarke sadrže i obilje vitamina B te su prirodan izvor proteina. Grah, grašak i slanutak bi stoga trebali biti što češće na jelovniku.

Odlična su zamjena za meso i ne sadrže gluten. Na podugačkom popisu nutrijenata koje sadrže su i željezo, kalcij te cink. S izuzetkom soje i kikirikija, mahunarke su siromašne kalorijama. Kako bi lakše pale na želudac savjetuje ih se namočiti preko noći.

Orasi

Omega-3 masne kiseline blagotvorne su za srce i krvne žile, a orasi imaju i antioksidativno te protuupalno djelovanje.
Štite od bolesti i obiluju zdravim kiselinama te vitaminom E, bakrom, manganom i magnezijem. Od svih drugih orašastih plodova, orasi sadrže najviše antioksidanata, vlakana, proteina, vitamina i minerala, kao i zdrave masti. Ubacite ih u pahuljice za doručak ili posipajte po salatama. Odličan su međuobrok, dodatak salati od jabuke i celera, kao i riži te pirjanim mahunama.

Jabuke

Vlakna, antioksidansi i vitamin C su samo neka od zdravih svojstava jabuka – voća koje štiti od raka debelog crijeva, pluća i dojke. Odličan su izvor fitokemikalija koje se nalaze u kori pa ako imate organske jabuke – nemojte ih guliti.
Jabuke dodajte voćnim salatama, osušite ih u pećnici ili dehidratoru pa ih grickajte umjesto čipsa. Sačuvajte ih cijele godine pripremom kompota bez šećera koji dodajte slasticama od svježeg sira ili njime nadjenite palačinke.

Kava

Najnovija istraživanja pokazuju da kofein smanjuje rizik od raka debelog crijeva jer ubrzava izbacivanje karcinogenih tvari kroz probavni trakt, a osim toga kava sadrži i antioksidanse koji pomažu u sprečavanju karcinoma, pozitivno utječe na dobar kolesterol te smanjuje upale i rizik od bolesti jetre, kao i prostate.

Umjerenim uživanjem u kavi blokiraju se i proteini koji izazivaju rak. Sadrži i vitamin B koji pozitivno djeluje na opuštanje živčanog sustava. Kavu koristite kao začin u slatkim i slanim jelima. Odlična je baza za pripremu slastica s keksima te dodatak marinadama za meso.

Lan

Lan
Nutrijenti koje sadrže ove moćne sjemenke djeluju protiv karcinoma debelog crijeva, prostate, jajnika te dojke. Lignani iz sjemenki lana zaustavljaju enzime u metabolizmu hormona koji su odgovorni za napredovanje stanica raka. Lan je odličan izvor magnezija, kalcija i željeza, kao i blagotvorne omega -3 masne kiseline.

Sjemenke koje pripadaju jednoj od najstarijih namirnica imaju i dobar učinak na zdravlje srca, smanjuju naslage u arterijama i upale koje uzrokuju gubitak elastičnosti krvnih žila te štite od osteoporoze.
Sjemenke su odličan dodatak pahuljicama za doručak, jogurtu ili smoothiejima, a laneno ulje koristi se kao preljev salatama. Superzdravi tahini – namaz od popečenih sjemenki i maslinova ulja zamjena je za maslac ili dodatak pireu od slanutka u pripremi humusa.