Moda Milana

Svjetska moda u prekrasnom talijanskom gradu Milanu.

Milano je međunarodno priznat kao jedan od najvažnijih svjetskih modnih metropola, uz Pariz, New York, Rim, London i Tokio. 2009. godine, Milano je bio proglašen “modnim kapitalom u svijetu” od strane Global Language Monitor, i time čak nadmašuje svoje relativne gradove.

Modna povijest u Milanu je uvelike evoluirala tijekom godina. Milano je svoju povijest započeo kao središtem mode u srednjem vijeku i renesansi, na primjer u Veneciji i Firenci, gdje je izrada luksuznih dobara bila od velike važnosti, te je u 16. stoljeću grad postavio svoju riječ “milaner” ili “millaner” na engleskom, što znači fina roba kao što su to nakit, tkanine, kape i luksuzna odjeća. Do 19. stoljeća, kasnija varijanta, “millenery”, je označavala onoga koji izrađuje ili prodaje šešire.

Kasnije, na početku 20. stoljeća, Milano je postao glavni centar svile i produkcije tekstila. Međutim, grad je izgubio status modnog kapitala, te je tako Firenca preuzela tu uloga, koja je 1950-ih i 60-ih godina bila modna prijestolnica Italije i dom talijanskog “Alta Moda” ekvivalentom francuskom “haute couture”.

Od 70′ godina na dalje, Milano je polako postajao međunarodno uspješan i time je dobio titulu poznate modne prijestolnice kasnih 1980-ih i ranih 1990-ih. Nakon kraćeg pada popularnosti u 2000. (kada je, prema Global Language Monitor Milanu rangiran nešto niže od njegove rodbine, kao što su New York, Pariz, London i Rim), 2009. Milano je postao modna prijestolnica svijeta.

Milano je postao dom brojnih modnih dizajnera, kao što su Giorgio Armani, Valentino Garavani, Gianni Versace, Donatella Versace, Prada, Stefano Gabbana i Domenico Dolce.

Kao i većina drugih velikih modnih metropola, ima tjedan mode, jedan u proljeće, a drugi u jesen. Prvi modni tjedan prikazao se u Milanu 1979.godine.

Današnje top modne kuće koje imaju sjedište u Milanu su: Gucci, Prada, Valenti SpA, Armani, Dolce & Gabbana, Versace, Missoni, Moschino, Luxottica, Trussardi, Etro, a Miu Miu. Tvrtka Luxottica je trenutno svjetski najuspješnija tvrtka naočala, s prihodom od € 5202000000 (2008), operativnim prihodom od 749.800.000 € (2008) [4], a dobit mu je 379.700.000.000 €.

Najvažniji događaji su one posvećeni ženskoj modi: u veljači i ožujku, te rujnu i listopadu; kolekcije jesen / zima i proljeće / ljeto.

Milano Moda Uomo (muška moda) jesen / zima (siječanj)
Milano Moda Donna (ženska moda) jesen / zimu (veljača – ožujak)
Milano Moda Donna (ženska moda) za proljeće / ljeto (rujan – listopad)

Fotografije: Foter
Autorica: Azra Terzić

Facebook Like Button