Top 7 gradova s tramvajima

Kad vam netko spomene tramvaj, što vam prvo padne na pamet?

Koji su to gradovi u pitanju i kakve Vas asocijacije vežu uz njih? Mi smo odabrali sedam gradova koji su po određenim karakteristikama specifični i poznati po svojim tramvajima, a vi pogledajte nalazi li se među njima i naš glavni grad?

San Francisco

U ovom američkom gradu strmim ulicama još i danas voze stari tramvaji iz kojih se pruža prekrasan pogled na grad i okolicu. S vožnjom su počeli još davne 1873. godine, a danas su otvorene svega još tri linije. Ovaj je tramvaj bio i ostao prava turistička atrakcija, a vožnja u njemu je pravo uzbuđenje. Interesantna je stvar što tramvaj nije na motorni pogon, već se kablovi za struju koja ga pokreće nalaze u tračnicama, stoga je bitno da osoba koja ga vozi, a službeno se naziva „gripman“ bude snažna i sposobna jer ima zadatak upravljati ovim teškim prometalom. Ovakva je vrsta poznata pod nazivom kabelski tramvaj.

tramvaj-sf

Lisabon

Zaista je grijeh doći u Lisabon, a ne provozati se tramvajem, posebice linijom 28 koja je prava turistička atrakcija koja Vas vodi kraj važnijih turističkih znamenitosti ovog živopisnog grada. Ne možete ga ne primijetiti jer je prepoznatljive i dobro uočljive žute boje s jednim vagonom, a u njemu se uvijek vozi i velik broj turista. Ako se slučajno bojite da nećete znati kako izgleda, samo potražite neku suvenirnicu i tamo ćete ugledati pregršt ukrasa i magneta upravo sa slikom ovog poznatog lisabonskog tramvaja.

Melbourne

Pričajući priču o tramvajima, svakako moramo spomenuti i Melbourne u kojem se osim tramvajskih linija nalazi i Muzej tramvaja. Prvi električni tramvaj gradom se provozao 1889. godine, a od tramvajskih linija koje danas voze svakako valja istaknuti City Circle Tram, stari vagon koji domaćine i turiste kružno vozi po užem centru grada i pruža pogled na važne znamenitosti.

tramvaj-1

Zagreb

Kakva bi to bila lista gradova s tramvajima kad u njoj ne bi bio i naše gore list. Iako Zagreb nije jedini grad u Hrvatskoj koji ima tramvaje svakako je po njima poseban. Te plave gusjenice koje gmižu tračnicama uveseljavaju i rastužuju brojne građane. Uveseljavaju one koji se stignu ukrcati na vrijeme, a rastužuju one kojima pred nosom odlaze u beskraj. Još od davne 1891. u Zagreb je uveden tramvajski promet. Dvadesetak godina kasnije, točnije 1910. godine tramvajski je promet elektrificiran, a sve do onda taj nimalo lak zadatak vuče tramvajskih kola imali su konji. Danas gradom „plovi“ 15 dnevnih linija i četiri noćne linije, a kako stoji na stranicama ZET-a „njihova vozila čak tri puta dnevno obiđu ekvator, a godišnje 109 puta prijeđu put do Mjeseca i natrag!“

tramvaj-zg

Hong Kong

Kada govorimo o tramvajima tada svakako moramo spomenuti i tramvaj na kat koji vozi Hong Kongom. Ovaj double decker privlači pozornost svih turista jer podsjeća na poznate britanske crvene autobuse na kat. Ovi tramvaji nisu samo crvene boje, a gradom plove već više od 100 godina, točnije od 1904. godine.

Istanbul

Starim tramvajem ponosi se i Istanbul. Iako je cijeli grad umrežen i njime prometuju moderni tramvaju, između trga Taksim i Tünel vozi stari crveni tramvaj s jednim vagonom. Ovaj tramvaj prometuje ulicom koja obiluje dućanima pa je omiljeno okupljalište domaćih ljudi, ali i turista pa se u ovom tramvaju nerijetko traži koje mjesto više.

tramvaj-is

Prag

Iako Pragom voze i druge linije, najpoznatija je linija broj 91 jer njome prometuje jedan malo stariji tramvaj i to samo u važnije dane i vikendima od ožujka/travnja do studenog. Riječ je o starom crvenom tramvaju koji vozi srcem Praga i otkriva važne znamenitosti ovoga grada.

Za kraj…

Nakon ove priče o sedam gradova s tramvajima vrijeme je da posjetite najbliži grad kojim voze ova prometna čuda. Ako živite u nekom od gradova koji su povezani tramvajskim linijama ili ste u tom gradu samo gost, kupite kartu, uskočite u ovu čarobnu gusjenicu i upoznajte grad iz jedne sasvim druge perspektive. Možda u tramvaju sretnete nekog starog prijatelja, upoznate ljubav svog života ili samo uočite ljepotu grada iz jedne sasvim druge perspektive.

Autor: Vedrana Duić Loparić