Vježbanjem protiv proljetnog umora

Stiglo nam je proljeće; sunce nas više grije, dani postaju duži, cijela priroda se počinje buditi… a vama se sve više počinje spavati. Osjećate li umor, slabost, glavobolju, nedostatak energije i napetost u mišićima? Ništa neobično za početak ovog lijepog godišnjeg doba. Kako bi se i vi osjećali u skladu s vremenom, preporučujem vam tjelesnu aktivnost i par dodatnih savjeta, kako bi i vi probudili svoje tijelo.

Zašto dolazi do proljetnog umora?

Početkom proljeća naš organizam se počinje prilagođavati na toplije vrijeme, samim time dolazi do hormonskog disbalansa, koji može značajno utjecati na naše tijelo i kvalitetu života. „Krivac“ za osjećaj tuge i nezadovoljstva je pad „hormona sreće“ serotonina i endorfina. Kako ne bi došlo do toga, potrebno ih je konstantno podizati i držati na zadovoljavajućoj razini. Uz sve to našem tijelu nedostaje i vitamina C, bez kojeg se osjećamo iscrpljeno i bez energije.

Kako „održavati sreću“?

> Tjelesna aktivnost igra glavnu ulogu u balansiranju i proizvodnji hormona. Vježbanjem potičemo proizvodnju serotonina, poboljšavamo raspoloženje, stimuliramo mišiće i dobivamo potrebnu energiju za dan. Dnevne aktivnosti do 30 minuta, poput hodanja, trčanja, stretchinga, pilatesa ili joge će svakako učiniti vaše tijelo sretnijim.
> Kvalitetan san i odmor uz tjelesnu aktivnost, također je vrlo bitan čimbenik. Dan traje dulje, više radimo i duže smo u pokretu.
> Očistite tijelo od toksina; pijte puno vode i konzumirajte što više zelenog povrća i voća kako bi tijelu vratili prirodnu ravnotežu i energiju.
> Kockicom crne čokolade potaknut ćete rast endorfina.

Po jutru se dan poznaje

Prije nego krenete u radne pobjede, napravite kratki stretching. Protegnite ruke, trup i noge kako bi aktivirali i razgibali svoje tijelo. Vježbe istezanja možete napraviti i u krevetu, oduzet će vam 5 minuta, a vi ćete se osjećati bolje.

Tekst: mag. Kineziologije Kristina Lisec