Jabuke i kruške

Jabuke i kruške za naše zdravlje.

Prema građi žensko tijelo dijelimo na ono koje je kruškolikog ili oblika jabuke. No koliko zapravo znamo osnovnih stvari o jabukama i kruškama kao prehrambenim namirnicama, odnosno koje hranjive nutrijente ove voćke sadrže potrebne za naše zdravlje i vitkost.

Jabuke i kruške

Stablo jabuke najčešće je kultivirano stablo na svijetu, a kao divlje poznato je još u pretpovijesno doba. U jednoj jabuci osnovni sastojci su: voda koja čini 82% težine ploda, ugljikohidrata ima oko 12%, masti i bjelančevina zajedno oko 1%, a celuloza se nalazi u plodu u količini od oko 1%. Vrlo često preporučuje se kod mršavljenja i u dijetama upravo zbog sastojka koji se zove pektin. Kruške se zajedno s jabukama i dunjama svrstavaju u porodicu ruža. Slađe su od jabuka te imaju nešto više kalorija od krušaka, a odličan su izvor vitamina C i bakra.

Što kažu istraživanja o jabukama i kruškama

Istraživanje znanstvenika s nizozemskog Wageningen University pokazalo je kako konzumacija jedne jabuke ili kruške na dan smanjuje rizik od srčanog udara za 52%. Ovo je prvo istraživanje koje izravno povezuje voće i rizik od srčanog udara i objavljeno je u časopisu Stroke: Journal of the American Heart Association.

kruske i jabuke

Istraživanje u brojkama

U istraživanju je sudjelovalo 20 069 osoba, prosječne dobi 41 godine bez poznatih kardiovaskularnih problema i praćeni su tijekom desetogodišnjeg razdoblja. U tom razdoblju zabilježena su 233 srčana udara, a upravo je u osoba koje su konzumirale bijelo voće (jabuke i kruške) rizik od srčanog udara bio manji za 52%. Unosom 25 grama bijelog voća dnevno smanjuje se rizik od srčanog udara za 9%, a znamo da prosječna jabuka teži otprilike 120 grama, pokazalo je istraživanje.

Zaključak

Fitokemikalije nalazimo u biljkama i one imaju pozitivan učinak na zdravlje, a među njih ubrajamo karotenoide i flavonoide. Jabuke i kruške sadrže kvercetin, flavonoid i dijetalno vlakno u jednom. Ipak, znanstvenici upozoravaju kako nisu zaslužne samo jabuke i kruške već i težnja osoba koje ih konzumiraju ka zdravom načinu života.

Autor: mag. nutricionizma Marina Jakšić
Fotografije: Foter