Smanjite kilograme u nekoliko jednostavnih koraka

Vrlo česte „loše„ navike koje prakticira većina od nas postale su dio našeg svakodnevnog života. Shvaćate i svjesni ste da ih treba promijeniti no nikako da pronađete način kako.

Umjesto rigoroznih dijeta s kratkotrajnim učinkom, jednostavniji način je da svoje loše navike uspijete zamijeniti dobrim. Donosimo vam nekoliko metoda koje vam mogu pomoći da postepeno i bezbolnije promijenite svoj način prehrane. Za početak potrebna je samo dobra volja i odlučan cilj koji želite postići.

Izbjegavajte svakodnevno vaganje i brojanje kalorija

Nemojte se odricati komada rođendanske torte ili čokolade kako bi se strogo pridržavali prehrambenih pravila jer upravo ćete postići kontra efekt.

Potpuno izbjegavanje bilo koje skupine namirnica dovodi do toga da ćete u jednom trenutku posegnuti za onim što ciljano izbjegavate.

SAZNAJTE JOŠ
Konstruktivni savjeti za skidanje trbuha
Vitamina D povezuje se s masnoćama oko trbuha
Što loše utječe na gubitak kilograma
Vježbanje prema tipu tjelesne građe

Osluškujte svoje tijelo

Kada osjetite da vas organizam traži slatko, masno ili voća, budite svjesni da je tijelu to potrebno i nemojte mu to uskraćivati. Naravno da treba voditi brigu o tome da se sada „ne trpate“, već da samo osluškujete potrebe vlastitog organizma.

Pokušajte prilikom svakog obroka sjediti s obitelji ili prijateljima za stolom

Znanstveno je dokazano da ljudi koji imaju naviku zajedničkog, obiteljskog objeda u pravilu se hrane bolje, nego oni koji te navike nemaju.

Također, djeca u takvim obiteljima u odraslom periodu životu nasljeđuju osobine zdravih prehrambenih navika u odnosu na svoje vršnjake koji takve navike ne prakticiraju.

Izbjegavajte jesti ispred televizora, u hodu ili „ čopkanjem“ iz zdjela. Sve što pojedete, stavite na tanjur kako bi imali uvid u veličinu vlastitog obrokajer većina ljudi hranu koju jede „usputno“ ne ubrajaju u obroke.

promjene

Prilikom odlaska u dućan napravite popis namirnica koje vam zaista trebaju

Napravite listu stvari koje su vam potrebne kako ne bi došli u napast uzimati one nepotrebne. Neplaniranjem ćete natrpati hladnjak stvarima koje nikada ne bi kupili da vam vizualno nisu bile privlačne, a dnevni boravak će vam biti zaliha grickalica.
Samim time imat ćete opravdanje za sebe kako se kupljena hrana ne smije baciti.

Odlučite se za bilo kakav oblik tjelesne aktivnosti

Fitness, aerobic, joga, pilates, trčanje ili vožnja bicikla. Sve dolazi u obzir prema vlastitim željama i interesima, no pokušavajte održavati bilo koju tjelesnu aktivnost barem tri puta tjedno.

Izbjegavajte tramvaje i vožnju automobilom

Sve kratke destinacije zamijenite pješačenjem. Osjećati ćete se bolje, a vaš organizam bit će vam zahvalan.

Izdvojeno

> Imajte više, ali manjih obroka dnevno
> Ukoliko želite skinuti tjelesnu masu zadajte si kratkoročne ciljeve
> Nemojte pretjerivati sa nerealnim ciljevima, nego postupno uvodite neke novitete i promjene
> Konzumirajte dnevno što više tekućine (vode) i biljnih čajeva

Autor: Magistra nutricionizma Marina Jakšić