Kolin savršen borac protiv masne jetre i očuvanja općeg zdravlja

Kolin je jedan od važnih esencijalnih nutrijenta o kojem se malo govori, a od velike je važnosti za ljudski organizam i zdravlje jetre, bubrega i općeg zdravstvenog stanja.

Kod kojih problema nam kolin može pomoći?

Većinom kolin koriste ljudi koji imaju problema s jetrom, raznim bolestima jetre, povećanim tlakom, visokom razinom kolesterola, problemima s bubrezima, masnom jetrom, raznim promjenama raspoloženja, umorom i stresom.

Osim što je važan za funkcioniranje ljudskog organizma pomaže i kod raznih tjelesnih stanja u kojem se možemo naći.
Za početak je važno reći da su esencijalni nutrijenti one tvari koje se u ljudskom organizmu ne mogu sintetizirati, a za organizam su izuzetno važne.
To znači da ih moramo unositi hranom, ali i prema potrebi raznim dodacima prehrane.

masna jetra visoki tlak

Što je zapravo kolin?

Možemo reći da se kolin smatra jednim od vitamina B skupine, a vrlo često se može pročitati da nosi naziv kao B8 vitamin ili J vitamin.

Budući da je važan izvor metilnih skupina u našem organizmu iz tog razloga vrlo često se spominje kao vitamin.
Kolin se ubraja u vitamine B kompleksa iako po strukturi nije vitamin.

Možemo ga naći u biljnom i životinjskom svijetu iako je najveći izvor kolina u namirnicama životinjskog porijekla. Kolin je otkriven u 19. stoljeću, a izoliran je iz svinjske i goveđe žući.

Koja je uloga kolina u ljudskom organizmu?

Kolin je bitan esencijalan nutrijent za naše tijelo upravo zbog razgradnje u našem organizmu. Pridonosi razgradnji homocisteina, masti, a važan je kod rada jetre.

Što se tiče jetre bitan je pri transportu masnih kiselina iz jetara u ostale dijelove tijela kao i pri transportu masti i kolesterola iz jetre u krv.
Sastavni je dio staničnih membrana i važan je za stvaranje neurotransmitera acetilkolina što je od velike važnosti budući da ima važnu funkciju u metabolizmu mozga i nervnog sustava.

losos hrana4

U kojim prehrambenim namirnicama možemo pronaći kolin?

Dobar dio kolina možemo pronaći u prehrambenim namirnicama biljnog i životinjskog porijekla.

Uglavnom u hrani se nalazi u obliku sastojka koji možemo usporediti s lecitinom.

Izvor kolina u hrani je sljedeći:

• Jetrica (goveđa jetra, teleća jetra)
• Teletina (pečena teletina)
• Piletina (pileća jetra)
• Puretina
• Losos, šunka
• Goveđi mozak i bubrezi
• Jaja (žumanjak jajeta)
• Brokula
• Karfiol
Šparoge
• Prokulice
• Zob (zobene pahuljice)
• Rižine mekinje
• Razne pšenične klice
• Kikiriki (maslac od kikirikija)
Soja
Grah, grašak

Autor: mr. nutricionizma Marina Jakšić