
U davna vremena pojam luksuza u željezničkom prometu predstavljao je vlak poznat pod nazivom Orient Express koji je spajao europski Zapad s Istokom, odnosno Pariz s Istanbulom.
Orient Express nastao je kao ideja kreativnog i inovativnog Georgesa Nagelmackersa koji je po uzoru na Ameriku i njihova dostignuća na području željezničkog prometa odlučio dio modernih ideja prenijeti i na Europu.
Tako davne 1876. godine odlučuje osnovati poduzeće koje će se baviti prijevozom putnika u vagonima za spavanje s restoranima za objed, dok bi država omogućila korištenje tračnica, postaja i lokomotiva.
Svega par godina kasnije ideja postaje stvarnost pa 1883. godine kreće prvi vlak iz Francuske za Bugarsku.
Rute ovog vlaka kroz godine su se mijenjale, a Orient Express najpoznatiji je ostao upravo po ruti Pariz – Istanbul koja je puštena u promet u lipnju 1889. godine.
Na samom početku Orient Express je vozio dva puta tjedno, dok je kasnije kretao iz Pariza svaki dan, a imao je nekoliko linija. Za vrijeme Prvog i Drugog svjetskog rata linije su obustavljene, ali se nakon ratova promet opet uspostavlja.
OVDJE pročitajte o Transsibirskoj željeznici i nevjerojatnom vlaku koji vas vozi kroz 8 vremenskih zona
A OVDJE VIŠE o luksuznim vlakovima Indije
Put do Istanbula trajao je tri dana, točnije 67,5 sati. 1919. godine vlak počinje voziti i našim prostorima.
Linija Simplon Orient Express spajala je Pariz s Dijonom, Milanom, Venecijom, Trstom, preko Zagreba i Beograda, sve do Sofije i Istanbula.
To je bila samo jedna od linija, dok su druge dvije linije Orient Express i Arlberg Orient Express išle preko Beča i Bukurešta, odnosno Budimpešte i Atene. Gotovo da i nije bilo većeg grada u Europi koji nije bio jedna od postaja ovog poznatog vlaka.
Kroz godine je mijenjao imena, pokušavalo ga se nekoliko puta maknuti s tračnica i isto toliko puta opet vratiti. Došlo je i do malih promjena voznog reda, sve dok 2009. godine vlak nije završio svoju posljednju vožnju.
Naravno da željezničke linije u ovom dijelu Europe još uvijek postoje i prometuju, ali to više nije onaj pravi, stari Orient Express.
Svilena posteljina, kristal i porculan, spavaći vagoni i restoran samo su dio onoga što je ovaj vlak nudio svojim putnicima. Iako na samom početku nije bio luksuzni vlak, on je to kroz godine postao.
Danas gotovo da i nema osobe koja nije čula za taj vlak, a tome je zasigurno pridonijela i Agatha Christie sa svojim djelom „Ubojstvo u Orient Expressu“.
Bilo je to 1934. godine, dok je skoro pola stoljeća kasnije, 1974. godine filmska ekranizacija ove knjige bila toliko dobro napravljena da je nominirana i za prestižnu filmsku nagradu Oskar.
Dogodilo se to baš na liniji koja je prolazila našim prostorima, odnosno na liniji Simplon Orient Express.
Iako Orient Express više ne prometuje na nekadašnjoj liniji između nekoliko zemalja sjećanje na njega baš radi knjiga i filmova nikada neće umrijeti. U nekim gradovima na željezničkim postajama postoje i ploče koje nas sjećaju na ta davna vremena i vožnju ovim vlakom. To današnjim putnicima omogućava da postanu dio povijesti, da slikom ovjekovječe svoju prisutnost te se u mislima provozaju prugom koja je ostavila dubok trag na našim prostorima i općenito ovom dijelu Europe.
No, kako budućnost nikad ne spava želje svih onih koji su sanjali o putovanju baš u ovom luksuznom vlaku, uz to što mogu bezbrižno i platiti premium cjenu na novoj ruti, čeka ih u 2023. ostvarenje njihovih maštanja.
Naime, tvrtka Accour Group ponovno otvara relaciju od Italije do Turske s vlakom Orient Express, potrebno je samo već sada rezervirati svoje mjesto, kao što je to učinila i slavna glumica Angelina Jolie
Stiže novi vlak Orient Expressa – La Dolce Vita
2023. kreće u svoju luksuznu vožnju i prvo putovanje Orient Express La Dolce Vita, a kako se mlade generacije sve više okreću “čistom” načinu putovanja ovaj će ih sjajn vlak zasigurno i dodatno privući za obilazak od Italije, preko Pariza, našeg Splita pa sve do Istanbula.
Orient Express – La Dolce Vita imati će uređene interijere u duhu srednjeg stoljeća, inspiriran oblinama i bojama 1960-ih i 1970-ih. Vlakova La Dolce Vita,kojih je sveukupno šest, dizajnirao je Dimorestudio iz Milana, a sadržavat će 12 deluxe kabina, 18 apartmana, jedan predsjednički apartman i vagon-restoran s vrhunskom talijanskom kuhinjom i sjajnim talijanskim vinima.
Putovanje iz snova s ovim vlakom zasigurno je jedno od najljepših životnih i sjajnih avantura koje bi poželio svatko!
Autor: Vedrana Duić Loparić
Press/foto: Accor grupa
Fotografije: Stéphane Peres, Daz Smith
