Orient express vječni vlak snova

U davna vremena pojam luksuza u željezničkom prometu predstavljao je vlak poznat pod nazivom Orient Express koji je spajao europski Zapad s Istokom, odnosno Pariz s Istanbulom.

Orient Express nastao je kao ideja kreativnog i inovativnog Georgesa Nagelmackersa koji je po uzoru na Ameriku i njihova dostignuća na području željezničkog prometa odlučio dio modernih ideja prenijeti i na Europu.

Tako davne 1876. godine odlučuje osnovati poduzeće koje će se baviti prijevozom putnika u vagonima za spavanje s restoranima za objed, dok bi država omogućila korištenje tračnica, postaja i lokomotiva.

Svega par godina kasnije ideja postaje stvarnost pa 1883. godine kreće prvi vlak iz Francuske za Bugarsku.
Rute ovog vlaka kroz godine su se mijenjale, a Orient Express najpoznatiji je ostao upravo po ruti Pariz – Istanbul koja je puštena u promet u lipnju 1889. godine.

orient-express-1

Na samom početku Orient Express je vozio dva puta tjedno, dok je kasnije kretao iz Pariza svaki dan, a imao je nekoliko linija. Za vrijeme Prvog i Drugog svjetskog rata linije su obustavljene, ali se nakon ratova promet opet uspostavlja.

OVDJE pročitajte o Transsibirskoj željeznici i nevjerojatnom vlaku koji vas vozi kroz 8 vremenskih zona
A OVDJE VIŠE o luksuznim vlakovima Indije

orient-express-2Put do Istanbula trajao je tri dana, točnije 67,5 sati. 1919. godine vlak počinje voziti i našim prostorima.

Linija Simplon Orient Express spajala je Pariz s Dijonom, Milanom, Venecijom, Trstom, preko Zagreba i Beograda, sve do Sofije i Istanbula.

To je bila samo jedna od linija, dok su druge dvije linije Orient Express i Arlberg Orient Express išle preko Beča i Bukurešta, odnosno Budimpešte i Atene. Gotovo da i nije bilo većeg grada u Europi koji nije bio jedna od postaja ovog poznatog vlaka.

Kroz godine je mijenjao imena, pokušavalo ga se nekoliko puta maknuti s tračnica i isto toliko puta opet vratiti. Došlo je i do malih promjena voznog reda, sve dok 2009. godine vlak nije završio svoju posljednju vožnju.
Naravno da željezničke linije u ovom dijelu Europe još uvijek postoje i prometuju, ali to više nije onaj pravi, stari Orient Express.

Svilena posteljina, kristal i porculan, spavaći vagoni i restoran samo su dio onoga što je ovaj vlak nudio svojim putnicima. Iako na samom početku nije bio luksuzni vlak, on je to kroz godine postao.

Danas gotovo da i nema osobe koja nije čula za taj vlak, a tome je zasigurno pridonijela i Agatha Christie sa svojim djelom „Ubojstvo u Orient Expressu“.

Bilo je to 1934. godine, dok je skoro pola stoljeća kasnije, 1974. godine filmska ekranizacija ove knjige bila toliko dobro napravljena da je nominirana i za prestižnu filmsku nagradu Oskar.
Dogodilo se to baš na liniji koja je prolazila našim prostorima, odnosno na liniji Simplon Orient Express.

orient-express

Iako Orient Express više ne prometuje na nekadašnjoj liniji između nekoliko zemalja sjećanje na njega baš radi knjiga i filmova nikada neće umrijeti. U nekim gradovima na željezničkim postajama postoje i ploče koje nas sjećaju na ta davna vremena i vožnju ovim vlakom. To današnjim putnicima omogućava da postanu dio povijesti, da slikom ovjekovječe svoju prisutnost te se u mislima provozaju prugom koja je ostavila dubok trag na našim prostorima i općenito ovom dijelu Europe.

No, kako budućnost nikad ne spava želje svih onih koji su sanjali o putovanju baš u ovom luksuznom vlaku, uz to što mogu bezbrižno i platiti premium cjenu na novoj ruti, čeka ih u 2023. ostvarenje njihovih maštanja.
Naime, tvrtka Accour Group ponovno otvara relaciju od Italije do Turske s vlakom Orient Express, potrebno je samo već sada rezervirati svoje mjesto, kao što je to učinila i slavna glumica Angelina Jolie :)

Stiže novi vlak Orient Expressa – La Dolce Vita

2023. kreće u svoju luksuznu vožnju i prvo putovanje Orient Express La Dolce Vita, a kako se mlade generacije sve više okreću “čistom” načinu putovanja ovaj će ih sjajn vlak zasigurno i dodatno privući za obilazak od Italije, preko Pariza, našeg Splita pa sve do Istanbula.

Orient Express – La Dolce Vita imati će uređene interijere u duhu srednjeg stoljeća, inspiriran oblinama i bojama 1960-ih i 1970-ih. Vlakova La Dolce Vita,kojih je sveukupno šest, dizajnirao je Dimorestudio iz Milana, a sadržavat će 12 deluxe kabina, 18 apartmana, jedan predsjednički apartman i vagon-restoran s vrhunskom talijanskom kuhinjom i sjajnim talijanskim vinima.
Putovanje iz snova s ovim vlakom zasigurno je jedno od najljepših životnih i sjajnih avantura koje bi poželio svatko!

Autor: Vedrana Duić Loparić
Press/foto: Accor grupa
Fotografije: Stéphane Peres, Daz Smith

Facebook Like Button