Ukiseljeno povrće

Nakon jeseni koja obiluje najboljim plodovima koje nam priroda može ponuditi dolazi duga i hladna zima u kojoj priroda pomalo tone u san.

Povrće koje se tijekom zimskih mjeseci može pronaći na tržištu često zbog transporta iz dalekih toplih krajeva, izgubi na svojoj kvaliteti, a i znatno je skuplje van sezone. S druge strane ukiseljeno povrće dobar je izvor kiseljenjem sačuvanih vitamina, minerala i vlakana, čija se nutritivna vrijednost kod određenih namirnica postupkom kiseljenja čak i povećava, kao što je npr. kiseli kupus.

Nutricionistica Jasmina Vrbanec istaknula je sljedeće: Zima je doba godine koje pred naš organizam stavlja brojne izazove, naročito u vidu sezone prehlada i gripe. Imunitetu na kušnji prijeko je potreban vitamin C, a ukiseljeno povrće obiluje važnim mineralima poput kalcija, željeza i magnezija.

Rezana kisela cikla

Kuhana je u ekološkom octu te ju zbog hranjive vrijednosti i bogatstva minerala treba što više jesti, samu ili u kombinaciji s drugim povrćem.

kiselo-zelje

Kiseli kupus

Kiseli kupus omiljena je salata dostupna potrošačima cijele godine. Nastaje kao rezultat prirodne fermentacije, uslijed djelovanja bakterija sadržanih u kupusu te soli. Fermentacija proizvodi mliječnu kiselinu koja je glavni uzročnik karakterističnog mirisa i arome kiselog kupusa. Kiseli kupus cijenjen je kao salata upravo zbog svoje sočnosti te prijatnog osvježavajućeg okusa. Kiselo zelje tradicionalni je element zimske prehrane, a služi kao izvor enzima i vitamina naročito važnih u obrani od gripe i prehlade.

Kiseli krastavci

Kiseli krastavci koji su proizvedeni od probranih sorti organski uzgojenih krastavaca prema tradicionalnoj recepturi odlikuju se ugodnim okusom, specifičnom aromom i hrskavom teksturom. U određenim količinama sadrže prehrambena vlakna, minerale silicij, kalij, magnezij te vitamin C i kafeinsku kiselinu. Imaju izrazito nisku energetsku vrijednost.

Uz dopuštenje: EkoZona
Fotografija: Mike