Čušpajz od graška: zeleno varivo prepuno zdravlja

Isprobajte recept za krepki čušpajz od graška koji jamči zdravlje kostiju i kardiovaskularanog sustava te smanjuje umor.

Čušpajz krijepi duh i tijelo, zadovoljava sve potrebe oslabljenog organizma te nudi optimalnu količinu nutritivnih komponenti uz umjerenu kalorijsku vrijednost.

Bakin čušpajz od graška pravi je proljetni izbor.
Grašak, naime, spada u porodicu mahunarki, izvanredan je izvor čak 8 vitamina, 6 minerala, prehrambenih vlakana i proteina.

Potječe iz centralne Azije i Europe, a slavljen je čak u egipatskoj, grčkoj i rimskoj civilizaciji. Za njegovu popularizaciju zaslužan je francuski kralj Luj XIV., koji je inzistirao da se grašak stavi na jelovnik svih dvorskih zabava.

Konzumacija zelenog graška važna je za zdravlje kostiju, jer sadrži vitamin K1 koji aktivira osteokalcin – protein što omogućava ugradnju kalcija unutar kosti.

Također, dobar je izvor vitamina B6 i folne kiseline koji utječu na smanjenje razine homcisteina, usporavaju pojavu osteoporoze, a sudjeluju i u održavanju zdravlja kardiovaskularnog sustava.

Ne treba zaboraviti i da je grašak bogat izvor željeza, čiji nedostatak često rezultira anemijom, umorom i smanjenim imunitetom, pa se preporučuje kao učinkovito sredstvo u borbi protiv proljetnog umora, te za općenito jačanje cjelokupnog organizma.

Jeste li se uvjerili u magične moći graška? Izvrsno, uz ovaj recept za čušpajz od graška, možete se baciti na kuhanje!

Recept za čušpajz od graška

Sastojci:
1 kg zelenog graška
2 žlice brašna
2 žlice ulja
1 žlica šećera
zeleni peršin
sol

Priprema:
Grašak oljuštimo. Vrlo mlade graškove mahune operemo i skuhamo. Grašak stavimo na zagrijanu masnoću i pirjamo na laganoj vatri dok ne omekša. Povremeno promiješamo i, ako je potrebno, zalijemo s malo vode u kojoj su se kuhale mahune. Kad je grašak mekan, pospemo ga brašnom i promiješamo, posolimo, pošećerimo i kuhamo 5-10 minuta.

Pospemo sitno kosanim zelenim peršinom i poslužimo.
Dobar tek!