Dobrobiti planinarenja za um i tijelo

Jesen je savršeno vrijeme za provesti u prirodi pa iskoristite ove zadnje sunčane dane i upustite se u planinarske avanture.
Ne morate biti iskusan planinar da bi se znali snaći u prirodi, a samo jedan odlazak na svježi zrak uz pratnju cvrkuta ptica, pucketanja grančica i nježno sunce oporavit će vaš um i tijelo i pripremiti ga za dugu, hladnu zimu.

Planinariti možete na domaćim vrhovima, od kratkih izleta na Sljeme do onih višednevnih tura po Velebitu i Gorskom kotaru ili u susjednim brdovitim zemljama poput Slovenije, Austrije ili Crne Gore.

Sve što vam treba je malo volje, dobro društvo i nešto fino i energično za prigristi. Ako vam ovo nije dovoljno uvjerljivo, pročitajte u nastavku kako sve planinarenje utječe na vaše mentalno i fizičko zdravlje.

Pospješuje fizičku spremnost

U samo jednom satu hodanja možete sagorjeti čak 500 kalorija, naravno, ovisno o intenzitetu, količini tereta koju nosite i nagibu uzbrdice kojom se krećete.
Veće uzvisine bit će savršen izazov i cilja za one koji pokušavaju smršavjeti jer će dobro prodrmati sve kritične zone, a nećete ni primijetiti težinu uspona dok pričate s ljudima oko sebe i promatrate prekrasnu prirodu.

Ovakvom vrstom vježbe najviše se oblikuju mišići stražnjice, nogu i donjeg trbuha, a tempo hodanja i treninga za cijelo tijelo sami određujete.

Mekano tlo, za razliku od asfalta i cementa na kojem svakodnevno stojite, sačuvat će vaše zglobove pri hodanju, pa se možete ohrabriti i na duže ture jer neće biti štetne za vas poput jogginga u gradu.

planina planinarenje

Pomaže kod dijabetesa, krvnog tlaka i kolesterola

Redovitim usponima možete kontrolirati, čak i prevenirati dijabetes, jer se planinarenjem smanjuje količina šećera u krvi; ovakvim treniranjem mišića glukoza u vašem krvnom sustavu se pretvara u čistu energiju.

Aktivno planinarenje pomaže i kod srčanih oboljenja, smanjujući rizik od srčanog udara, a smanjit će i razine kolesterola te krvni tlak.
Neka su istraživanja pokazala kako su se dobrobiti planinarenja pokazale i na drugim područjima, poput borbe s karcinomom kroz pojačavanje kapaciteta antioksidansa u tijelu, koji su pomažu uništiti kancerogene stanice u tijelu.

Također, istraživanja su pokazala i kako su mnoge žene koje su oboljele od karcinoma dojke navele učinkovitost planinarenja u oporavku od liječenja karcinoma, poput kemoterapije i sličnih terapija.

Melem za mentalno zdravlje

Mnoga su istraživanja pokazala kako upravo planinarenje pomaže kod liječenja depresije i povećavanja razine hormona sreće, serotonina.
Mnogi koji pate od teške depresije, osjećaja beznađa i suicidalnih misli koriste planinarenje uz terapiju kako bi poboljšali mentalno zdravlje i pojačali fizičku aktivnost, inače krucijalnu u liječenju mentalnih bolesti.

Pored bolesti, planinarenje pomaže i razvijanju kreativnosti kod ljudi, što vodi i do lakšeg rješavanja zadataka i problema, kako u životu općenito, tako i na poslu, u školi, obitelji, među prijateljima i slično. Vrlo je jednostavno – vaši tjelesni sokovi lakše se kreću i aktiviraju organizam i mozak ako se bavite nekom aktivnosti umjesto da samo sjedite na mjestu.

Povezuje vas s prirodom i ljudima oko vas

Planinarenje je najzabavnije kada imate neko društvo oko sebe. Ako vaši prijatelji ili partneri ne vole planinariti, učlanite se u neko planinarsko društvo, ali pokušajte ipak nagovoriti dragu osobu na jednu turu jer će se najvjerojatnije oduševiti i ubuduće uvijek tražiti da ide s vama.

Ovo je savršena prilika i da ojačate neke veze s određenim ljudima.
Pored svega toga, planinarski izlet omogućit će vam da se povežete s prirodom, zamijenite smog velegrada sa svježim zrakom, zvukove automobila s cvrkutom ptica, i pobjegnete nakratko od svakodnevnog kaosa koji vas okružuje.