Moje iskustvo s budističkim redovnikom na Tajlandu

Jedno od najzanimljivijih iskustva koje sam imala prilike doživjeti na Tajlandu bio je posjet budističkom hramu, susret s budističkim redovnikom te osobno iskusiti rituale koje je izvodio sam redovnik.

Nisam niti planirala da bih svojim odlaskom na Tajlandu mogla ovako nešto doživjeti, no svakako mi je ostavilo jednu divnu uspomenu na prekrasan Tajland. Iz Bangkoka sam se uputila na tajski otok Koh Phangan gdje sam s timom ljudi turistički obilazila otok i jedno popodne odlučili smo se malo provozati otokom kako bismo upoznali njegovu ljepotu.

tajland putovanje

Slučajno skretanje do hrama

Sasvim slučajno naišli smo na hram za koji nismo znali da postoji te smo ga odlučili posjetiti. Na prvi pogled izgledalo je da ćemo se jako dugo penjati do njega budući da su stepenice bile strme i bilo ih je mnogo, da bi nam na kraju lokalno stanovništvo reklo da svakako posjetimo hram koji je uglavnom „namijenjen“ za turiste kako bismo najbolje upoznali kulturu Tajlanda, fotografirali se i saznali sve što ih zanima.

tajland hram ruke

Pravila ponašanja prilikom dolaska

Kada dođete u budistički hram potrebno je znati da trebate poštivati pravila lokalne kulture i stanovništva. Osobno sam dobila dojam da je sve mirno i spokojno, a čuo se samo cvrkut ptica koji me oduševio.

Imala sam osjećaj kao da sam u nekom drugom svijetu, a zbog samog dolaska definitivno nisam požalila.

Ono što morate znati je sljedeće:
• Kada ulazite pred/u hram morate biti tihi i poštovati kulturu lokalne kulture
• Ne smijete se derati, vikati i glasno razgovarati
• Potrebno je isključiti mobilni telefon kako vam se ne bi dogodilo da slučajno zazvoni kada ne bi trebalo jer bi to svakako bi znao nepoštovanja
• Prije samo ulaska u hram obavezno je da skinete cipele koje ostavljate sa strane
• Kada se želite slikati s tajskim redovnikom uvijek se morate spustiti ili kleknuti jer mu na taj način pokazujete poštovanje
• Prije samog fotografiranja potrebno je pitati za dopuštenje

budistički redovnik tajland

Rituali koje sam doživjela u hramu

Samim dolaskom nisam ni znala da ću imati prilike doživjeti pojedine budističke rituale (odnosno dio kulture) budući da nisam mogla znati da će gore slučajno naići budistički redovnik. Njegova je dobra volja što nam je pokazao neke stvari o kojima bismo danas vjerojatno čitali samo u raznim putopisima. Za početak pokazao nam je cijeli hram i objasnio osnovne stvari za koje mnogi od nas nismo znali.

Tajski zvonik u hramovima

Na fotografiji koju sam priložila možete vidjeti „zvona“. Neka su malena kojih je više, ali tu su i ona veće. Jedan od prvih običaja/rituala bio je taj da sam dobila u ruku „drveni štap“ i tada je tajski redovnik rekao da iskreno i duboko zamislim želju u koju želim da se ostvari, a potom sam štapom morala lupiti tri puta po velikom zvoniku.

tajland azija putovanje

Zvuk se čuo daleko, a sljedeći korak bio je da tim istim štapom „lupim“ po tri puta po ostalim zvoncima u cijelom hramu.

Drugi obred koji me je impresionirao mi je taj da smo svi morali kleknuti odnosno spustiti se ispred svećenika gdje je on nekoliko minuta molio u sebi, a potom na glas.
Potom mi je na ruku stavio narukvicu koju je spojio, a prema tradiciji nakon izmoljenog rituala onoj osobi kojoj se stavlja narukvica ona donosi sreću i blagostanje.

zvono zelja tajland

Moram priznati da sam ostala oduševljena te da mi je taj događaj ostao u dubokom sjećanju kao jedna divna uspomena. Za sve koje planiraju posjetiti Tajland želim puno sreće da imaju prilike ovako nešto doživjeti.