Kosa vam pojačano opada? Ne paničarite! Evo i razloga zašto!

Svakodnevno nam u prosjeku ispadne oko 80 do 100 vlasi kose, što je sasvim normalno. Gotovo stalno primjećujemo kako naše dlake leže posvuda po podu i kupaonici, ali nekada se njihova količina ili učestalost opadanja poveća.

Žene iskuse pojačano opadanje kose najmanje jednom do tri puta u životu, a ako ste se pitali zašto se i vama to događa, provjerite sljedeće razloge pojačanog opadanja kose i načine kako si pomoći.

Kao prvo, postoje dvije različite vrste opadanja kose. Jedna je genetska i može uzrokovati progresivno, postepeno smanjenje volumena kose. Druga je reaktivna i odnosi se na točno određeni „okidač“ koji pokrene pojačano opadanje.

Uglavnom se javlja zbog nekog poremećaja ravnoteže u organizmu, poput uzrujanosti, stresa, manjka nutrijenata, posljedica nekih dijeta ili bolesti.

Jedan od takvih razloga je i hormonalna neravnoteža u organizmu, koja se može dogoditi zbog uzimanja kontracepcijskih pilula, problema s jajnicima ili štitnjačom i slično.
Hormoni igraju veliku ulogu u procesu rasta kose pa kada se oni poremete, to može vrlo lako biti vidljivo na našem tjemenu.

Estrogen, tzv. „ženski hormon“, pomaže kod rasta vlasi i održava taj proces dugo vremena, dok androgen ili „muški hormon“ skraćuje taj proces. Premoć androgena u hormonalnoj ravnoteži može tako dovesti do opadanja kose.

Moderni „ubojica“, stres, također može vrlo lako dovesti do opadanja kose jer se razine hormona androgena podižu kada smo pod stresom.
Pored toga, on uzrokuje i brojne druge probleme na vlasištu poput peruti. Kako bi ga smanjili, morate se posvetiti sebi i sve stresne situacije dočekati mirno i hladne glave.

kosa žena

Pokušajte vježbati disanje, meditirati ili uzeti najmanje sat vremena dnevno samo za sebe kako bi se dobro opustili i radili nešto što volite, poput čitanja, slušanja glazbe, polagane šetnje prirodom…

Nedostatak minerala i vitamina, kako na tijelo općenito, tako i na vlasište ostavlja veliki utjecaj. Ako ste anemični ili vam fali nešto željeza u krvi, to dovodi do opadanja kose jer je željezo upravo esencijalno u proizvodnji novih vlasi.

Nedovoljan unos vitamina B12, koji je jedan od glavnih izvora energije u tijelu također uzrokuje opadanje kose.
Sve vitamine i minerale možete nadomjestiti dodacima prehrani, ali je uvijek zdravije obroke oplemeniti sastojcima koji obiluju onim mineralima koji vama nedostaju.
Npr. za željezo konzumirajte zeleno lisnato povrće poput špinata, a za vitamin B12 ribu, jaja i sir.

Promjene u tjelesnoj težini još su jedan razlog opadanja kose. Vježbate li, može se dogoditi da će vam kosa opasti zbog nedovoljnog unosa proteina nakon treninga pa se potrudite popiti shake, domaći ili kupovni koji sadrži dostatnu količinu proteina kako bi se mišići oporavili.

Veliki gubitak kilograma u kratkom vremenu, pored toga što nije zdrav i ne garantira dugoročne rezultate, uzrokuje pojačano opadanje kose jer su tijelu najvjerojatnije nedostajali brojni minerali i vitamini za vrijeme samog procesa mršavljenja.

kosa20

Još jedan neizbježan pojačanog opadanja kose je i starenje. Bližite li se menopauzi, promjene u vašem tijelu imat će siguran utjecaj na vlasište. Ona će postati tanja i osjetljivija, ali je to sasvim normalni dio života.

Za sve ove uzroke ima i rješenje pa je vrlo bitno prvo prepoznati koji od njih stvara vama probleme s kosom. Nemojte paničariti i sagledajte realno kojom ćete si metodom najbolje pomoći.

Dodaci prehrani, uravnotežena prehrana, oprez kod korištenja uvijača i pegla za kosu, tj. njihovo smanjeno korištenje, kao i štetnih proizvoda za kosu, mogu značajno povećati kvalitetu i količinu vaše kose.

Probajte s nekim od naših savjeta ili se obratite nekome tko vam može profesionalno pomoći ako problemi ne nestanu nakon nekog vremena.

Plasch Studio
Zelinska 4
10000 Zagreb, Croatia