Pronašli smo najbolje prirodne izvore željeza za sve koji pate od anemije

Borite se s anemijom, imate niski talk, vrti vam se u glavi i ne znate kako s time izaći na kraj?

Nude vam razne kapsule i pripravke kako biste doveli željezo u normalu, no niste skloni uzimati različite pripravke koje možete kupiti u drogerijama.

Evo prirodnog rješenja! Zašto ne biste pokušali s voćem i povrćem koje pomaže u popravljanju krvne slike. Bilo da ste trudnica, dojilja, ili ste imali neki operacioni zahvat ili naprosto imate problem s anemijom, rješenje možete pronaći u voću i povrću koje će oporaviti krvnu sliku.

cikla povrce anemija

Cikla

Vjerojatno se sjećate kad ste bili mali da su vas roditelji nagovarali da jedete ciklu jer je ona jako zdrava. I to je istina, roditelji su bili u pravu.

Ako imate problema s anemijom, tada je cikla idealna prirodna namirnica. Ona naime pomaže u čišćenju organizma i sadrži brojne antikancerogene tvari.
Pomaže u reguliranju krvnog tlaka, a sadrži i željezo koje radi svoje kvalitete u cikli ima veliku moć pozitivnog djelovanja na cijeli organizam. Osim ploda, može se koristiti i lišće od cikle jer i ono sadrži željezo.

borovnica

Borovnica

Na listi prirodnih izvora željeza osim povrća ima i voća. Jedno od njih je borovnica. Ove slasne bobice osim što sadrže vitamine, magnezij i druge minerale, sadrže i željezo i folnu kiselinu pa se preporučuju trudnicama, ali i osobama koje žele imati lijepu kožu, izgledati mlađe.

aronija vitamini krvna slika

Aronija

Aronija je zadnjih godina stekla veliku popularnost kao moćna biljka kada je u pitanju zdravlje. Odonedavno smo svjedoci da se i na području Hrvatske aronija uzgoja sve više. Riječ je naime o bobičastom voću koje bi s moglo nazvati bobicom zdravlja. Ima antikancerogeno djelovanje, a pomaže i kod različitih upala. Obiluje vitaminima, posebno vitaminom C, ali i mineralima poput željeza i magnezija.

spinat

Špinat

Ne mora svako voće i povrće koje sadrži željezo i pomaže krvnoj slici biti crvene boje. To najbolje pokazuje špinat, povrće koje bi se trebalo naći na svakom jelovniku.

Nije neobično da je upravo ova namirnica omiljeno jelo jednog lika iz crtića, poznatog Popaja, jer ona osim što daje snagu, obiluje brojnim vitaminima i mineralima. Ima antioksidativna svojstva, a iako ne obiluje željezom, ono ga ipak sadrži u takvim količinama da zadovoljava barem jednu trećinu dnevno preporučenog unosa željeza.

crni ribizl ribizla

Crni ribizl

Evo još jednog bobičastog voća koje bi trebali konzumirati svi koji su anemični. Riječ je o crnom ribizlu, koji osim kao sirovo voće izvrsno odgovara i kao sok.

Često ga se može pronaći na policama s dječjim sokovima jer ima ugodan okus, obiluje vitaminom C, a sadrži i željezo i kalcij. Baš kao i borovnica, ribizl je bogat folnom kiselinom pa se preporučuje i trudnicama.

kupina

Kupina

Ne smijemo zaboraviti ni kupine, ovo ukusno bobičasto voće od kojeg se radi i vino i sok.
Kupinovo vino posebno je poznato po svojem pozitivnom djelovanju na krvnu sliku, naravno kad se konzumira u umjerenim količinama.

Kupine imaju jaka antioksidativna svojstva, bogate su vlaknima, vitaminima i mineralima, od kojih je samo jedan upravo željezo. Kupine su dobre i za trudnice i za dojilje, ali i za sve one koji imaju problema s anemijom.

kopriva koprive

Kopriva

Na samom kraju, ali nikako ne manje važna nalazi se i kopriva. Iako nije omiljena među ljudima radi dlačica koje nas znaju opeći kad ljeti hodamo kroz travu, kopriva je biljka s brojnim vrijednim svojstvima.

Željezo i magnezij samo su neki od minerala koje čuva ova veličanstvena biljka. Može se konzumirati na razna načine, a samo neki od njih su kao čaj ili ukusna juha od koprive.

Nije baš preporučljiva za vrijeme trudnoće, stoga bi je trudnice trebale izbjegavati.

SAVJET VIŠE
Dobro je da sve ove namirnice kombinirate s namirnicama koje pospješuju apsorpciju željeza, a to su prije svega meso, posebno crveno, agrumi, ali i povrće poput rajčica ili paprike.

Željezo možete pronaći i u zdravim grickalicama poput sušenog voća, stoga navalite i opskrbite tijelo željezom kako biste bili još zdraviji.

Autor: Vedrana Duić Loparić