Što očekuju putnici novog milenija

Nikad dosad putnici prilikom planiranja svog putovanja nisu imali veći izbor.
‘Domaćini’ se stoga moraju itekako potruditi kako bi se gosti odlučili za njihov objekt, a ne prvo razgledali što drugi nude. Istraživanje pokazuje da većina gostiju smatra da je njihov boravak bio bolji zahvaljujući angažmanu domaćina koji je učinio sve što može kako bi im omogućio što bolji boravak.

Od uslužnog voditelja smještaja s doručkom koji gostima dijeli lokalne savjete do vlasnika apartmana koji je ponosan na svaki mali detalj koji može pružiti gostima ili voditelja vile koji gostima svog objekta poslužuje domaća jela, najposebnija iskustva boravka najčešće se odražavaju u osobnosti domaćina, bilo da se ona otkriva u osobnom kontaktu ili kroz ponudu za koju se odlučio u svom smještaju.
Mnogo se gostiju odlučilo na ponovni boravak u istom mjestu i smještaju upravo zbog njegova domaćina.

domacin-1

Uloga domaćina od ključne je važnosti za putnike koji namjeravaju boraviti u nehotelskih smještajnim objektima, pri čemu mnogi gosti planiraju boraviti u objektu koji im omogućuje interakciju s vlasnikom objekta ili voditeljem – bilo da se radi o nekom tko je dostupan tijekom cijelog dana ili nekom tko će im pružiti toplu dobrodošlicu prilikom dolaska.

Neki su gosti zadovoljni s jednostavnom toplom dobrodošlicom, dok drugi imaju ‘visoka očekivanja’ kad je riječ o tome što očekuju od svog domaćina na putovanju.

Za većinu gostiju koji stalno putuju, glavna je prednost da se osjećaju ‘kao kod kuće’, što je važna i glavna prednost u smještaju u kojima domaćin u prvom planu stavlja mogućnost da iskoristi znanje i informacije kojima raspolaže kako bi se gost osjećao izvrsno u regiji u kojoj se nalazi.

Mnogi gosti čak žele povećati krug poznanstava i vole da ih domaćin objekta u kojem odsjedaju pozove na zabavu.

Ipak, za vlasnike i upravitelje smještajnih objekata nije sve u zabavama. Oni moraju pronaći pravi omjer kako bi svojim gostima pružili najbolje iskustvo, jer nisu svi gosti ljubitelji tako prisnog odnosa.

No, neki od gostiju smatraju da svog domaćina trebaju vidjeti samo jednom tijekom svog boravka kako bi se osjećali dobrodošlima, a mnogi očekuju da ih domaćin kontaktira samo tijekom prijave i odjave.

domacin-2

Domaćinima još veći izazov predstavlja činjenica da gosti od njih također očekuju da imaju skoro pa šesto čulo i znaju koliko je osobnog kontakta i sugestije oko boravka potrebno, što u konačnici znači da je privatnost ključna.

Kako bi povećali svoju šansu za uspjeh, vlasnici ili voditelji smještaja mogu primijeniti one atribute koje putnici najviše očekuju.
Srdačan osmijeh može biti ključan za pozitivne recenzije -većina očekuje da će ih dočekati ljubazna i srdačna osoba prilikom dolaska. Ako im se ponudi osobni detalj, primjerice poklon u obliku lokalne poslastice, to također može jako puno doprinijeti; dodaci kao što su čaj, kava i slastice oduševljavaju goste koji se osjećaju dobrodošlima u novom okruženju.

Osim toga i ugostiteljstvo se može različito shvatiti u različitim zemljama. Primjerice Indijci, putnici iz Kolumbije i Brazila smatraju kako je ključno da su gosti dobro nahranjeni, dok Tajlanđani i Kinezi smatraju kako je jako važno da se gosti dobro zabavljaju, a Talijani smatraju da najbitnije da se uključe male geste uz pomoć kojih će se ostvariti atmosfera dobrodošlice, kao što je vatra u kaminu ili svijećama osvijetljene sobe.

Domaćini u Hrvatskoj smatraju da je najbitnije gostima osigurati privatnost i osigurati da su gosti dobro nahranjeni i da im jako je udobno.
Najbolje ocijenjeni domaćini u Hrvatskoj su: Rakovica, Osijek, Bibinje, Korenica, Kaštela, Makarska, Brela, Senj, Trogir, Podstrana.

Uz dopuštenje: Dialog komunikacije i Booking.com