Zašto je maca (maka) prah tako dobar za žene ali i za muškarce?

Biljke, pout mace (ili kako se čita make) su snažni izvori hranjivih sastojaka. One pružaju elementarne dobrobiti vašem tijelu i mogu podržati određene funkcije organizma. Korijen mace jedna je od takvih biljaka.

Ova se peruanska superhrana stoljećima uzgaja i koristi u nekim dijelovima svijeta i polako stječe popularnost. U ovom ćemo vam članku predstaviti podrijetlo maca korijena, neke od njegovih blagodati i predložiti nekoliko načina i zanimljivih recepata kako korijen mace pridružiti vašoj prehrani.

Što je korijen mace (make)?

Teško je ne voljeti macu, pogotovo jer se radi o superhrani biljnog podrijetla bez kofeina. Korijen mace ne samo da može pridonijeti ukupnom zdravlju organizma, već se vjeruje da uravnotežuje razinu hormona, održava energiju i podržava zdrav libido.

Ova svestrana adaptogena biljka pomaže tijelu da se prilagodi i nosi s različitim vrstama stresa kako biste mogli živjeti uravnotežen život, a vrlo ju je lako dodati u svakodnevnu rutinu.

Maca, lat. Lepidium meyenii, autohtono je andsko povrće koje se uzgaja kao korijen usjeva najmanje 2000 godina. Maca samoniklo raste u Peruu, Boliviji, Paragvaju i Argentini, ali prvenstveno se uzgaja u gorju peruanskih Anda, a koristi se u prehrambene i medicinske svrhe. Maca izgleda slično rotkvici ili repi, a korijenje može biti raznih boja poput žute, ljubičaste ili crne.

Iako je maca postala prilično popularna u posljednjem desetljeću – i to je zasluženo – koristi se još od vremena ratnika Inka u Peruu, gdje je postojala kao bitan dio svakodnevne prehrane.

Utvrđivanje adaptogenih biljaka

Gore smo spomenuli da je maca adaptogena biljka, ali prije nego što nastavimo, željeli bismo objasniti što to znači.

Adaptogene biljke (ili adaptogeni) definirane su kao agensi koji podržavaju sposobnost tijela da prihvati različite fizičke i emocionalne stresove. Moglo bi se također reći da su to biljke nespecifičnog djelovanja koje vrše normalizirajući utjecaj na tijelo.

Adaptogeno bilje se tradicionalno koristi u kineskoj i ayurvedskoj medicini i još uvijek se koristi za podizanje razine energije i sustava koji reagiraju na stres.

Pored korijena mace, postoje i druge popularne adaptogene biljke, pa čak i gljive, uključujući Američki ginseng, Reishi gljive, Eleuthero, Schisandra, Sveti bosiljak, Ashwagandha i sl.

maca maka prah korijen biljka superhrana

Vratimo se sada korijenu mace i mnogim prednostima koje on nudi ženskom organizmu

Korijen mace može podržati zdrav libido

Korijen mace ima dugu povijest korištenja za podršku reproduktivnoj funkciji žena. Smatra se da ova biljka također tonizira ženski reproduktivni sustav, podržava uzbuđenje i seksualnu želju, a može pomoći i u plodnosti.

Istraživanja su pokazala kako ekstrakti korijena maca mogu potaknuti libido, posebno u žena u postmenopauzi, ali je poznat i kao cijenjeni afrodizijak, koji podržava seksulano zdravlje muškaraca tako da će biti dobar odabir i za vašeg partnera.

U kliničkim studijama pokazalo se da maca podržava reproduktivno zdravlje muškaraca, uključujući zdrav seksualni libido i funkcije, kao i normalnu funkciju prostate u mnogim životnim dobima i fazama života.

Što se tiče reproduktivnog zdravlja, korijen mace ima još jednu potencijalnu korist – u jednoj je studiji pokazao poboljšanu funkciju sperme, što je odlična ideja za one parove koji pokušavaju dobiti bebu.

Korijen mace u službi PMS-a

Korijen mace pruža i druge prednosti za žene u svim životnim fazama. Prvo, pokazalo se da pomaže u podršci hormonalnim problemima, uključujući PMS, menopauzu i valunge.

Također je klinički proučavan kako bi podržao uravnoteženi prijelaz kroz menopauzu, i to bez posebnog utjecaja na razinu spolnih hormona. Studije su pokazale da Maca također može podržavati psihološko zdravlje i seksualnu funkciju žena u postmenopauzi.

Korijen mace može pomoći uravnotežiti razinu hormona

Mnogi ljudi misle samo na reproduktivne organe kad razmišljaju o “hormonima”. Ali istina je da hormoni dolaze iz endokrinih žlijezda po cijelom tijelu.

Hormoni neprestano igraju ulogu u mnogim procesima, uključujući metabolizam, kognitivne funkcije, raspoloženje i regulaciju gladi i žeđi. Njegujući nadbubrežne žlijezde, korijen mace može pomoći u održavanju uravnotežene razine hormona. Kao adaptogena biljka, maca podržava normalnu proizvodnju hormona i podržava prirodnu detoksikaciju jetre u tijelu.

Korijen mace je superhrana

Korijen mace prehrambena je snaga koja pruža ključne makro i mikrohranjive sastojke te jedinstvene biljne spojeve koji podržavaju aktivno ljudsko tijelo.

Kada je riječ o makronutrijentima, suha Maca sadrži 59% ugljikohidrata, 10,2% proteina, 8,5% vlakana i 2,2% lipida.

Što se mikroelemenata tiče, korijen maca izvrstan je izvor vitamina i minerala, uključujući vitamin C, bakar i cink. I u usporedbi s bijelim krumpirom, korijen mace može se pohvaliti višim razinama željeza i kalcija. Sadrži svih osam esencijalnih aminokiselina i dosta fitonutrijenata.

Kako korijen mace učiniti dijetom vaše prehrane

Kao što smo vidjeli, korijen mace krcat je hranjivim tvarima i pruža brojne prednosti.

Dobra vijest je da se ne morate preseliti u Ande kako biste ovu biljku učinili dijelom svoje prehrane. Postoji nekoliko jednostavnih načina da korijen mace uvrstite u svoj život.

Najjednostavniji način dodavanja korijena mace u prehranu je uzimanje u obliku dodataka

Možete ga nabaviti u obliku praha, koji dodajete svojim smoothiejima, jogurtima, soku ili u obliku kapsula.

recept za maca maka dijetalni smoothie

Jedan od naših omiljenih kombinacija s maca prahom je trostruki čokoladni proteinski shake od maline

Sastojci za recept s maca prahom:

● 1 šalica svježih ili svježih ili smrznutih malina
● 1 šalica čokoladnog bademovog mlijeka
● 1 žlica nezaslađenog kakao praha
● 1 smrznuta banana
● 1 žlica đumbira
● 1 porcija proteina u prahu (bilo koja vrsta)

Da biste pripremili svoj smoothie, blendajte sve sastojke dok smjesa ne postane glatka, a zatim pijuckajte i uživajte u svom zdravom napitku s moćnom maca biljkom!

Jednom kada se upoznate s karamelastim okusom maca praha, vrlo lako ćete ga integrirati u svoje najdraže recepte i uklopiti ga u svakodnevnu prehranu.