Održavanje mentalnog zdravlja u novim vremenima

Među mnogim problemima, mentalno zdravlje je u ovoj krizi privuklo veliku pažnju.
Izolacija, nedostatak rutine, tjeskoba i suočavanje s gubitkom – prihoda, voljenih ljudi, ustaljenim načinom života, sve to može utjecati na naše mentalno zdravlje.

Mnoge ankete pokazale su kako veliki broj ljudi, u ovim novonastalim vremenima, pokazuje znakove kliničke tjeskobe ili depresije otkad su bili prisiljeni na izolaciju.

Stoga su preporuke stručnjaka da se redovno održavaju kontkati s prijateljima i članovima obitelji, da se redovito posvetite aktivnostima koji vam podižu raspoloženje, a dovoljna količina sna i bilo kakav oblik tjelovježbe svakako doprinose održavanju mentalne higijene u “novo normalnom”.

Na internetu potražite i aplikacije ili video priloge koji će vam pomoći da glazbom ili nekim kraćim vježbicama održite dobro raspoloženje. Jer ako dobro održavamo mentalno zdravlje u ovim vremenima puno ćemo prije doći do zdravih i razumnih rješenja za možda neke novonastale situacije koje su nam se nametnule u ovoj 2020. godini.

Postavljanje malih, ali ostvarivih ciljeva koje ćete riješiti svaki dan i tjedan može poboljšati negativno raspoloženje. Praćenje i istraživanje pokretačkih čimbenika koji utječu na raspoloženje – kao i na fizičko zdravlje – izvrstan je način upravljanja zdravljem.

glavobolja glavobolje raspolozenje depresija

Trebate znati da hidratacija može biti važan faktor za suzbijanje lošeg raspoloženja, dok alkohol ili prevelike količine kofeina mogu pridonijeti povećanoj tjeskobi.

Muzika je također važan faktor u našem životu, a za podizanje dobrih vibracija i boljeg raspoloženja slušajte glazbu kada god i gdje god to možete. Slušanje glazbe svakoga dana može doprinijeti boljem raspoloženju, mentalnom zdravlju i uspjehu na svim poljima.

Izuzetno je važno je pokušati razlučiti razliku između lošeg raspoloženja i jako lošeg raspoloženja, zapravo potencijalno neurološkog problema.
Ako mislite da svakodnevno imate problema s raspoloženjem, učestalo ne možete dobro spavati, misli su vam stalno u nekim lošim scenarijima nemojte se sramiti obratiti se liječniku specijalistu.

Postoje i mnoge aplikacije koje možete koristiti za izlaz iz lošeg raspoloženja ili kao prevenciju zdravlju, a to su

CALM
HEADSPACE

A zašto ne biste svaki dan, najbolje ujutro, odvježbali s voditeljem Darijom Miškovićem 5 Tibetanaca :)
Predlažemo da pročitate i ove tekstove u kojima ćete možda pronaći baš ono što vam treba za podizanje raspoloženja:

Uz pravilno disanje smanjite stres i kiselinu u tijelu
Kako uskladiti disanje i vježbanje i zašto je to važno?
Disanje: savladajte tehniku disanja koja doprinosi zdravlju

Svi prijedlozi koji potiču relaksaciju, odmak od užurbane svakodnevice, sve što potiče bolje spavanje i smanjuje stres, može pridonijeti dobrobiti i vašu brigu o svom mentalnom zdravlju.

Svako bavljenje sobom pozitivan je korak u pravom smjeru, a svi alati koji su pozitivno usmjereni na vaše mentalno zdravlje, bez obzira na to gdje ih vježbate ili slušate, dovesti će vaše tjelesno i duhovno stanje u balans s kojim ćete lakše “baratati” svojim životom.