Priprema kokosovog mlijeka i njegove dobrobiti

Priprema kokosovog mlijeka je jednostavan proces koji omogućuje unos samo najboljih nutritivnih sastojaka kokosa.

Kokos

Kokos koji se nekada smatrao egzotičnom namirnicom, danas nam postaje sve bliži i dostupniji zahvaljujući popularnosti koja mu nezaustavljivo raste. Osim što ga reklamiraju slavni chefovi, sve češće ga koriste i gastroblogeri te svi oni koji izbjegavaju namirnice životinjskog podrijetla.

kokosovo-mljikeko

Kokos u svom sastavu obiluje magnezijem i kalcijem, te vlaknima, siromašan je vitaminima i ima visoku kalorijsku vrijednost.

U trgovinama zdrave hrane, ali i u manjim, kvartovskim, dućanima, osim kokosova brašna često se nalaze i ostali proizvodi od kokosa, poput u zadnje vrijeme sve popularnijeg kokosovog mlijeka ali i kokosova mast te vrhnje.

priprema-kokosovog-mlijeka-recept-2

Kokos, kao i njegovi proizvodi bili si jedno vrijeme na udaru nutricionista radi svojeg sastava. Kokos obiluje zasićenim masnim kiselinama uz koje se povezuju bolesti srca i krvnih žila.

No, novija istraživanja pokazuju kako masne kiseline srednjeg lanca, kakve sadrži kokos, nisu štetne za organizam. Ne skladište se u masnom tkivu i ne opterećuju gušteraču, a organizam ih troši kao pogonsko gorivo.

Priprema kokosovog mlijeka

Kokosovo mlijeko se kod kuće može pripremiti na nekoliko različitih načina, od svježeg kokosovog mesa iz samog ploda kokosa, preko kokosova vrhnja do kokosova brašna.

priprema-kokosovog-mlijeka-recept-1

Sastojci za recept
200 g organskog kokosovog brašna
1/2 l vode

Postupak pripreme kokosovog mlijeka
Vodu prokuhajte i ostavite kratko sa strane kako bi se malo ohladila. U mikser dodajte kokosovo brašno i prelijte vodom. Miksajte oko četiri minute, dok smjesa ne postane ujednačena. Tekućinu procijedite kroz gazu i ulijte u bocu.

Čuvanje kokosovog mlijeka

Prilikom pripreme kokosovog mlijeka imajte na umu kako ovaj napitak u hladnjaku može stajati tri do četiri dana ali je preporuka potrošiti ga čim prije. Tijekom stajanja postoji mogućnost odvajanja “kreme” na vrhu kokosovog mlijeka. Ako se to dogodi samo promiješajte mlijeko prije upotrebe.

Karakteristike kokosovog mlijeka

Zbog velike količine vlakana, kokosovo mlijeko produljuje osjećaj sitosti, ali budući da je bogato kalorijama, nutricionisti preporučuju da ga se umjereno konzumira.

Kokosovo mlijeko ne sadrži laktozu, te je dobra alternativa kravljem mlijeku za osobe s intolerancijom.

priprema-kokosovog-mlijeka-recept-3

Recepti uz koje možete upotrijebiti kokosovo mlijeko

Bogato vlaknima, ali i kalorijama kokosovo mlijeko najčešće služi kao zamjena za kravlje, a koristi se i za pripremu slastica, smoothieja, umaka i mesnih jela zahvaljujući mirisnoj aromi.

Kako biste izbjegli potencijalne rizike koje industrijski proizvedeno kokosovo mlijeko može imati na organizam te iskoristili njegove blagotvorne karakteristike, nutricionisti preporučuju izbjegavanje limenki, provjeravanje deklaracije te što češću pripremu kokosovog mlijeka kod kuće.

Zanimljivosti

Za usporedbu 100 g kokosa sadrži 354 kcal dok 100 g oraha ili badema sadrži oko 600 kcal.
BPA ili bisfenol A se koristi kao zaštitna presvlaka u konzervama i limenkama u kojima se prodaje kokosovo mlijeko.
U industrijskoj proizvodnji kokosovog mlijeka često se koristi brašno sjemenki biljke guar, koje se krije iza broja E412.
Prilikom kupnje kokosovog mlijeka u trgovinama obratite pozornost na kalorijsku vrijednost. Ako je kokosovo mlijeko razrijeđeno imat će manju kalorijsku vrijednost.