Koja hrana potiče razvoj kolagena i pomlađuju nas

Upotreba kolagena manje-više svima je već prepoznatljiva.

Kolagen našem tijelu daje fleksibilnost, a u organizmu počinje padati nakon dvadeset i pete godine. Sukladno tome možemo reći da svake nadolazeće godine dolazi do njegovog pada od 1%-3% što se mnogim ženama nimalo neće svidjeti.

Iako se u dermatološkoj i kozmetičkoj industriji najviše upotrebljava kolagen u kremama i promovira se za bolje stanje i status kože, moramo reći da je kolagen najviše zastupljen od svih proteina u našem tijelu.

žena čitanje fashion interijer

Što do sada niste znali o kolagenu

Kako starimo količina kolagena u tijelu je sve manja, a prema pojedinim istraživanjima smatra se da se u početnim stadijima menopauze „izgubi“ čak 30% kolagena.

Kolagen je bitan za čvrstoću i stabilnost tkiva u tijelu, a odgovoran je za mladenački izgled kojem većina od nas danas teži. Smatra se da u tijelu postoji oko 25 vrsta kolagena.

Gdje se sve nalazi kolagen u našem tijelu

Kolagen je jedan od proteina koje naše tijelo samostalno proizvodi, a u sinergiji s keratinom čini našu kožu elastičnom, čvrstom i lijepom.

žena odmor kuća interijer

Najzastupljeniji je u tijelu, a s godinama njegova proizvodnja u našem tijelu drastično pada..

Kolagen možemo pronaći u:

• Kostima, kralježnica
• Mišićima, tetivama, hrskavicama, ligamentima
• Probavnom sustavu
• Koži, kosa, nokti
• Krvne žile, krv

Zašto dolazi do pada kolagena u našem tijelu?

Kolagen se sam sintetizira u našem tijelu no kao što smo već napomenuli njegova proizvodnja s godinama sve više i više pada.
Kako u našem tijelu dolazi do gubitka kolagena to je na našem tijelu itekako vidljivo.

Žene to najviše primjećuju budući da je to grupacija koja je najviše opterećena izgledom, tako da se prvi znakovi pada kolagena mogu vidjeti u obliku starenja kože koja postaje naborana, ubrzano se stari, bol u zglobovima, sužavanje krvnih žila, gubitak elastičnosti, slabljenje kosti, pojačano se troše zglobovi i hrskavica, koža postaje tanja, žuta i blijeda, kosa se stanjuje i mnoge druge.

Razlozi gubitka kolagena u našem tijelu su raznoliki no ostali indirektni faktori koji pojačanu smanjuju sintezu kolagena u tijelu su: nepravilan i neuredan način života, loše prehrambene navike, slaba tjelesna aktivnost, unos „loše“ hrane koja sve dodatno ubrzava poput kave, alkohola, slatkiša, nedovoljan unos vode aktivno pušenje, izloženost neprirodnim uvjetima poput UV zračenja, rad u zatvorenim prostorijama bez dnevnog svijetla i ostalo.

riba2

Koje su prehrambene namirnice bogate kolagenom?

• Morski plodovi i riba
• Govedina, piletina
• Jaja (odličan izvor kolagena)
Juha od želatine
Juha od kostiju
Gljive
• Tamno zeleno povrće (špinat, kelj, kupus, šparoge)
• Orašasti plodovi
• Kiseli kupus
• Agrumi
• Proizvodi od soje
• Posebni dodaci prehrani

Osim ove liste s kvalitetnim namirnicama važno je napomenuti da je unos hrane koja je bogata vitaminom C itekako važno kao i stanje Zn (cinka) u našem tijelu budući da oni dodatno potiču i pospješuju sintezu kolagena.

Većina namirnica koja je izvor kolagena uglavnom je životinjskog porijekla, a nešto manje se nalazi u namirnicama biljnog porijekla.

Autor: mr.nutricionizma Marina Jakšić