Olgine recenzije

Svatko od nas „obavlja“ neke svoje male, svakodnevne rituale (uvijek na određenom mjestu, u isto vrijeme, s istim ljudima) čega mnogi nisu svjesni jer ritualom (lat. ritus – obred) obično smatraju javne ceremonije kojima se nešto ustoličuje ili slavi.

Slavni francuski komediograf Jean- Baptiste Poquelin Moliere (1622.-1673.) bio je „dijete zlatnog doba klasicističkog kazališta u Francuskoj kojom je vladao sunčani kralja Luj XIV“

Ljubitelji slikarstva poznaju opus Cate Dujšin – Ribar (1897.-1994.), štovatelji kazališta čitali su o glumačkim dosezima Dubravka Dujšina (1894.-1947.) a poznavatelji politike znaju mjesto dr. Ivana Ribara (1881.-1968.).

Dvojba između „klasičnog i „suvremenog“ načina u prikazu nekog sadržaja sve se češće svodi na tehnološke razlike pa se prezirno govori o „papiru“ i zadivljeno o „ekranu“ iako nema stvarnih razlika u informacijama.

Zajednička pretplata HNK u Zagrebu i SNG u Mariboru već nekoliko godina omogućuje gledateljima da, zahvaljujući organiziranom prijevozu, svake sezone gledaju po jednu recentnu dramu, operu i balet iz oba kazališna repertoara.

Riječima „Jednom davno, živjeli tako…“ počinju mnoge bajke među koje bih ubrojila onu o virovitičkom kazališnom životu koji je „formalno“ počeo 3. veljače 1900. u gostionici „Grčić“ kada su virovitički glumci i Tamburaško društvo „Sloga“ izveli šalu „Sluge muzikanti“.

Nobelovu nagradu za književnost u 2023. dobio je norveški književnik Jon Fosse (1959.) „za inovativne drame i prozu koji daju glas neizrecivom“

Utemeljivši 2001. neovisno kazalište „Planet Art“ pod motom „kazalište koje se pita“ glumac Marko Torjanac se odlučio za „suvremene dramske, često problemske tekstove“ u koje se nedvojbeno ubraja predstava „Tere i Luce“

U ljetu 2023. izmakla mi je „Sajmena predstava nastala prema istinitom događaju i motivima teksta „Kralj Ubu“ Alfreda Jarryja“ naslovljena „Ubu OvoOno“ autora Vida Leža u režiji Dražena Krešića

Marijan Mirt rodio se (1975.) i školovao (ALU-kiparstvo) u Zagrebu a onda se preselio u Maribor (2000.) gdje je postao važan dio slovenske umjetničke scene

Kazalište KNAP nalazi se u zagrebačkoj četvrti Peščenica i možda ta „zabačenosti“ potiče razne inicijative među kojima se pojavio javni poziv za dramski tekst, „komediju otvorene tematike“

Nakon što sam pogledala Leharovu operetu „Vesela udovica“ (svibanj 2023.) i zaključila da je ansambl osječkog HNK „dušu dao“ za operete, Mozartovom komičnom operom „Figarov pir“ u režiji Krešimira Dolenčića