Olgine recenzije

Ribica Bibica i zmijo Mijo

Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku njeguje dramske i lutkarske predstave i nosi veliku odgovornost za formiranje dječjeg ukusa i stasanje buduće kazališne publike, pa me zato uvijek raduje kada ja, ovako odrasla i „okoštalog“ kazališnog ukusa

Jesmo li svjesni vlastitih rituala?

Svatko od nas „obavlja“ neke svoje male, svakodnevne rituale (uvijek na određenom mjestu, u isto vrijeme, s istim ljudima) čega mnogi nisu svjesni jer ritualom (lat. ritus – obred) obično smatraju javne ceremonije kojima se nešto ustoličuje ili slavi.

Bez Orgona ne bi bilo Tartuffea

Slavni francuski komediograf Jean- Baptiste Poquelin Moliere (1622.-1673.) bio je „dijete zlatnog doba klasicističkog kazališta u Francuskoj kojom je vladao sunčani kralja Luj XIV“

Kada se zaljube boja i riječ…

Ljubitelji slikarstva poznaju opus Cate Dujšin – Ribar (1897.-1994.), štovatelji kazališta čitali su o glumačkim dosezima Dubravka Dujšina (1894.-1947.) a poznavatelji politike znaju mjesto dr. Ivana Ribara (1881.-1968.).

Lukavošću protiv zle sile

Dvojba između „klasičnog i „suvremenog“ načina u prikazu nekog sadržaja sve se češće svodi na tehnološke razlike pa se prezirno govori o „papiru“ i zadivljeno o „ekranu“ iako nema stvarnih razlika u informacijama.

Mala zaljubljena žena

Zajednička pretplata HNK u Zagrebu i SNG u Mariboru već nekoliko godina omogućuje gledateljima da, zahvaljujući organiziranom prijevozu, svake sezone gledaju po jednu recentnu dramu, operu i balet iz oba kazališna repertoara.

Između okrutnosti i sažaljenja

Riječima „Jednom davno, živjeli tako…“ počinju mnoge bajke među koje bih ubrojila onu o virovitičkom kazališnom životu koji je „formalno“ počeo 3. veljače 1900. u gostionici „Grčić“ kada su virovitički glumci i Tamburaško društvo „Sloga“ izveli šalu „Sluge muzikanti“.

Da nije bilo te komisije…

Nobelovu nagradu za književnost u 2023. dobio je norveški književnik Jon Fosse (1959.) „za inovativne drame i prozu koji daju glas neizrecivom“

Mala krađa, velika kazna

Utemeljivši 2001. neovisno kazalište „Planet Art“ pod motom „kazalište koje se pita“ glumac Marko Torjanac se odlučio za „suvremene dramske, često problemske tekstove“ u koje se nedvojbeno ubraja predstava „Tere i Luce“

I bi Ubu

U ljetu 2023. izmakla mi je „Sajmena predstava nastala prema istinitom događaju i motivima teksta „Kralj Ubu“ Alfreda Jarryja“ naslovljena „Ubu OvoOno“ autora Vida Leža u režiji Dražena Krešića