Salon d’Automne u Parizu

Hrvoje Dumančić prvi put izlaže na Salon d’Automne u Parizu.

Hrvatski kipar Hrvoje Dumančić, pariškoj publici poznat po sudjelovanju na međunarodnim izložbama “Salon d’Art Equestre” i “Salon du Cheval”, ove se godine prvi put predstavio na Pariškom jesenskom salonu, prestižnoj manifestaciji koja se održava još od 1903. godine. Žiri Jesenskog salona izabrao je 106 radova u kategoriji skulpture, među kojima je i rad Power of Soul akademskog kipara Hrvoja Dumančića. Potvrdu kvalitete izloženog rada Dumančić dobio je još 2011. godine osvojivši sa skulpturom Power of Soul prvu nagradu na izložbi “Horse in Art” u Londonu.

power-of-soul

Cijenjeni povjesničar umjetnosti i likovni kritičar Nikola Albaneže o samom radu je napisao «Kao stvaralac, Hrvoje Dumančić upisuje značenja koja želi, osjeća i/li refleksijom doživljava u svoj odabrani medij; jer upravo tako – kao medij – možemo shvatiti motiv konja. Skulptura Power of Soul, aluminijska skulptura konja, zbog ispucale strukture djeluje u isto vrijeme snažno i krhko. Ova je skulptura pravi odraz stanja duha. Snažnog autora u trenutku suočavanja s vlastitim slabostima, u vrijeme preispitivanja vlastite duše. U nemogućnosti da ju dovrši, skulptura se rasuši, raspuca, gotovo propadne i onda… sama forma dokaže svoju ljepotu i snagu, svoj opstanak…”

O važnosti i značaju Jesenskog salona u Parizu:
salon-d-autonomnePrvi Jesenski salon organiziran je 1903. godine kao odgovor na konzervativnu politiku službenog Pariškog salona. Izložba koju su organizirali Georges Rouault, André Derain, Henri Matisse i Albert Marquet trenutačno je postala ogledni primjer razvoja i inovacija u slikarstvu i kiparstvu XX. stoljeća. U prvim godinama Salona već etablirani umjetnici, poput Pierre-Augusta Renoira, podržavali su novu izložbu, čak je i Auguste Rodin izložio nekoliko svojih crteža. Od samog osnutka Salona na njemu su izlagali velikani i budući velikani likovne umjetnosti poput Paula Cézannea, Henri Matissea, Paula Gauguina i Pabla Picassa.

Osim slikarstva i kiparstva, na Salonu su se izlagala i djela dekorativnih umjetnosti poput radova u staklu Renéa Laliquea, kao i arhitektonski projekti Le Courbusiera. Jesenski salon je u svoje drugo stoljeće postojanja ušao kao etablirana izložba od svjetskog značaja.

Svoju stoljetnu tradiciju Jesenski salon u Parizu nastavlja i danas, kao relevantan predstavnik suvremene umjetnosti. Baziran na interdisciplinarnosti, Salon njeguje tradiciju otvorenog priznanja. U njegovoj povijesti žiri je bio sastavljen od samih članova društva, a ne članova Akademije, odnosno državnih umjetničkih institucija. S više od 1.000 izložaka i 850 umjetnika samo prošle godine zabilježio je preko 33000 posjetitelja. Pariški Jesenski salon ističe se kao izložba koja kao jedinu hijerarhiju prilikom odabira radova postavlja kvalitetu i autentičnost, slijedeći time stoljetnu tradiciju koja je cijenila otvorenost.

uz dopuštenje: PerceiveArt (sve fotografije)

Facebook Like Button