Dobrobiti Abhyanga masaže sezamovim uljem

Masaža općenito pomaže fizičkom i psihičkom opuštanju, a vjerojatno spada i u jedan od najstarijih i najpoznatijih sustava liječenja i relaksacije. Stara indijska poslovica kaže da bolesti ne prilaze onome koji se svakodnevno masira. Gotovo da ne postoji drevna kultura koja nam nije donijela nekakav oblik masaže.

Jedna od najstarijih masaža na svijetu je i indijska masaža Abhyanga. Abhyanga je naziv za drevnu ayurvedsku masažu sezamovim uljem, a u prijevodu znači ″pomazanje″. Djelotvorno djeluje na uklanjanje stresa i negativnih emocija, tenzije i općenito ako postoje fizički bolovi u tijelu. Ona dubinski opušta i revitalizira, uravnotežuje tijelo i duh, detoksikicira i stimulira protok svježe energije.

Abhyanga je tradicionalni tretman u kojem se cijelo tijelo masira ritmičkim, blagim pokretima uz pomoć biljnih ulja. Kako se laganim pokretima masiraju određene energetske točke i kanali koji se otvaraju, balansira se protok energije u tijelu i čisti organizam od nagomilanih toksina i blokada. Najbolje ju je provoditi sa svjetlim sezamovim uljem. Njena prednost je i u tome što ju možete provoditi sami (samomasaža), što je jedan od razloga zašto ima sve više pobornika diljem svijeta.

Sezamovo ulje

Sezamovo ulje je bogato vitaminima, mineralima, lecitinom, linolnom i oleinskom kiselinom, te mnogim spojevima koji se smatraju prirodnim antioksidansima. Djeluje antibakterijski, protuupalno i antivirusno.

Ima veliku oksidacijsku stabilnost što znači da nije lako kvarljivo, kako oksidacijska stabilnost ulja označava proces koji uzrokuje kvarenje proizvoda u određenom ulju. Veliku ulogu kod ovog procesa ima sastav masnih kiselina koje ulje sadrži, ali i prisustvo prirodnih antioksidansa.

Postoji mnogo zanimljivosti vezanih uz sezamovo ulje. Jedno istraživanje pokazalo je da konzumiranje sezamovog ulja pozitivno utječe na visoki tlak i na razinu natrija u tijelu. Istraživanje je obavljeno na jednom indijskom institutu. Osobe koje inače imaju problema sa krvnim tlakom konzumirale su sezamovo ulje u periodu od 45 dana. Pokazalo se da je nakon ovog perioda, kod svih ispitanika tlak bio znatno niži, a ispitanici su također izgubili i nekoliko kilograma. Međutim, nakon što su prestali konzumirati sezamovo ulje pokazalo se da se tlak vratio na prvotnu visinu. Zaključak je sasvim jasan, svakodnevno konzumiranje sezamovog ulja je svakako preporučljivo.

Kako sezamovo ulje utječe na kožu

Vjerojatno najzanimljivija činjenica vezana uz ovo ulje, kao i uz ovaj članak je utjecaj sezamovog ulja na ljudsku kožu. Nanošenjem sezamovog ulja na kožu rezultira smanjenjem upala kože, bolova u zglobovima i infekcija. Smatra se da masaža sezamovim uljem uvelike usporava rast i razvoj raka kože. To je stoga jer sezamovo ulje posjeduje jedinstveno svojstvo izvlačenja nečistoća iz pora, pa nije ni čudo što se preporučuje za njegu kože pušača kao i za pripravke protiv celulita. Zbog ovih kvaliteta, mnogi kozmetički pripravci koje koristite vjerojatno već sadrže sezamovo ulje.

Odbija oko 25 posto sunčevih zraka, pa se smatra prirodnim UV filterom. Redovitom uporabom, znatno se smanjuje osjetljivost na UV zračenje, te se samim time usporava i proces starenja.

Po indijskoj ayurvedskoj tradiciji, prva abyanga masaža radi se šest dana nakon rođenja. Ovo se poduzima kako bi se otpustila mišićna napetost uzrokovana fetalnim položajem, ojačao respiratorni sustav, te osigurao pravilan razvoj novorođenčadi. Također, na ovaj način se jača imunitet djeteta, stimulira se centralni živčani sustav, smanjuju se probavni grčevi, te se dječja koža štiti od infekcija.

Metoda Abyanga masaže
Odaberite pravo ulje i zagrijte ga

Kao opći izbor za vrijeme proljeća i ljeta može vam poslužiti kokosovo ulje, dok je za hladnije doba godine, jesen i zimu, pogodnije primjerice sezamovo ulje. Koristite uvijek toplo ulje, tako što staklenku u kojoj se nalazi, stavite u posudu s toplom vodom i ostavite 10-ak minuta. Prije primjene, uvijek izmjerite temperaturu, kako biste izbjegli oštećenja kože i opekline.

Pazite na ritam

Krenite od glave ili stopala, temeljito se posvećujući svakom dijelu tijela. Dvije su vrste pokreta – dugi i kružni. Dugi pokreti neka biti usmjereni od tijela prema srcu (npr. noge, leđa, ruke, vrat), dok kružne posvetite zglobovima, trbuhu, bokovima, ramenima, licu i glavi. Pritisak ne mora biti prejak, bitno je da bude čvrst, a vi temeljiti.

Abyanga masaža smiruje živčani i endokrini sustav, potiče limfni sustav, pomlađuje kožu, tonira mišiće, uklanja nečistoće i pomlađuje tijelo. Poželjno je da se izvodi svako jutro prije kupanja ili meditiranja. Za masažu se koristi svjetlo hladno prešano sezamovo ulje.

Kod nekih osoba se može pojaviti reakcija na koži, budući da ovo ulje poprilično zagrijava. U tom slučaju kao alternativa, može se koristiti hladno prešano maslinovo ulje, ulje badema ili kokosa. U svako ulje se može dodati nekoliko kapi sandalovog ulja.
Idealna temperatura na koju bi ulje trebalo biti zagrijano je ona malo viša od temperature tijela.

Redoslijed tretiranja

1. Glava
upotrebljavajući dlanove ruku, energično masiramo glavu oko jednu minutu.

2. Lice
napravimo 3 poteza niz lice, a zatim … 3 kruga po sljepoočnicama. 3 oko očnih šupljina. 3 po očnim jabučicama, nježno. 1 potez preko gornje usne. 3 poteza natrag i naprijed ispod brade. 3 poteza gore i dolje po nosu. 3 poteza naprijed i natrag po čelu.

3. Uši
dobro izmasiramo ušne resice.

4. Prsa
napravimo 5 kružnih pokreta u smjeru kazaljke na satu i 5 kružnih pokreta suprotno od kazaljke na satu.

5. Stomak
napravimo 7 nježnih polaganih krugova u smjeru kazaljke na satu.

6. Prsna kost

7 pokreta gore i dole sa vrhovima prstiju (može se izvesti zajedno sa korakom 5.

7. Ramena
potegnemo 8 puta naprijed i natrag po ramenima.

8. Ruke
trebamo proći 2 puta oko ramenih zglobova. 5 puta gore dolje po nadlaktici. 2 puta oko lakta. 5 puta gore dolje po podlaktici. 4 puta gore dolje po dlanovima. Te povući svaki prst od korijena prema vrhu.

9. Bubrezi
napravimo 4 mala kruga u smjeru kazaljke na satu, pa suprotno od smjera kazaljke na satu.

10. Leđa
povučemo 8 puta gore i dolje sa zglobovima, koliko god možetmo dosegnuti.

11. Noge
ista rutina kao i ruke.

12. Stopala
pridodajemo im posebnu pažnju jer se na njima nalaze sve akupresurne točke povučemo 10 puta gore i dolje po tabanima 5 puta gore i dolje po ahilovoj peti masiramo između svakog prsta trljamo do 60 puta gore i dolje po tabanima.

Mini masaža

Ako ste u žurbi ili ograničeni s vremenom, uvijek možete napraviti mini masažu. Za to će vam biti potrebno oko dvije velike žlice toplog ulja. Kod mini masaže masiramo tjeme, lice i uši. Zatim nježno pređemo na prednju i stražnju stranu vrata.

Općenito

Abyanga masaža može se vršiti i u paru. Nakon masaže, prije kupanja ili tuširanja, potrebno je sjesti nekoliko minuta u tišini. Pokušajte ulje ostaviti na sebi oko 10 minuta, kako bi koža upila sve važne sastojke. Ponekad se preporučuje ispiranje samo toplom vodom, bez sapuna, ali to ne mora biti pravilo. Kosi će ipak biti potrebno šamponiranje.

Uvedite u svoju svakodnevnu rutinu, pogotovo prije spavanja, masiranje stopala i glave, s većim naglasakom na stopala. Ovakva praksa, omogućit će vam da se odmorite od stresa nakupljenog tijekom dana, te da se ujutro probudite svježi i odmorni.

Abhyanga masažu nije preporučljivo koristiti...

Iako je ovo metoda masiranja sigurna te donosi brojne dobrobiti, u određenim se slučajevima ne preporučuje:
> ako imate problema s otečenim i bolnim područjima na tijelu
> na koži koja je oštećena i inficirana
> ako je vaš organizam zasićen amom (toksinima)
> kod gripe, prehlade i groznice
> ako bolujete od zatvora i imate ozbiljnih problema s probavom
> tijekom mjesečnice
> za vrijeme trudnoće

Autor članka: Goran Mizdrak & Divine Energy Park, organizacija za razvoj svijesti zdravlja, prirode i mira, www.dep.life, E pisinam@dep.life