Bundeva u prehrani

Bundeva kao neizostavan izvor vitamina i minerala. Donosimo vam neka svojstva i ukusne kombinacije bundeve, kako biste njome znatno unaprijedili svoju prehranu.

Bilo kuhana, pečena ili kao pire, u juhi ili pak kao pita – bundeva još od starih vremena očarava svojom finoćom okusa i bojom.

O njezinim ljekovitim svojstvima zna se gotovo sve. Tako da bilo da ju konzumirate sirovu (naribanu kao mrkvu), kuhanu na pari, pečenu u pećnici ili kao dodatak varivu, od nje ćete imati puno koristi. Spada u porodicu povrća, koje sadrži visoke razine antioksidanata i karotena, bogata je mineralima kalijem, kalcijem i fosforom, a pogotovo vitaminima C, E i B skupine. Meso bundeve je lako probavljiva namirnica, male energetske vrijednosti čija se vrijednost procjenjuje oko 26 kcal na 100 grama. Osim toga, sadrži veliki postotak vode (do 95%), a sasvim mali postotak masti, tako da je korisna u svim dijetama.

Njezina svojstva odavno su poznata u narodnoj i službenoj medicini. Djelotvorna je kao diuretik, snižava rizik od raka, srčanih bolesti, moždanog udara i očne migrene. Oblog od svježe naribane bundeve primjenjuje se za ublažavanje bolova od proširenih vena.

Možete ju pripremati na razne načine, a konkretno se koristi u 250 recepata. Među njima su najpoznatije kiflice od bundeve, krem juha od bundeve, raviole s bundevom, muffini s bundevom, rižoto s bundevom i lazanje. Uz njezina jela se koriste začini poput peršina, majčine dušice, kadulje, lovora, đumbira i cimeta.

U prehrani se sve češće koristi i bundevino ulje, koje sadrži korisne esencijalne masne kiseline. Ulje bundeve je odličan izvor alfa linolenske oleinske kiseline, koje često nedostaje u našoj tradicionalnoj kuhinji.

Bundeva se uzgaja ne samo zbog jestivog ploda, nego i zbog sjemenki. Sjemenke imaju također veliku hranjivu vrijednost. Znatno su bogatije i vitaminima i mineralima, posebno željezom, fosforom, kalijem, kalcijem. Odlično su sredstvo protiv crijevnih parazita, a posebno se preporučuju kod dječjih glista.

Na kraju zaključujemo da je bundeva prerijetko uvrštena na jelovnike, a znatno bi unaprijedila prirodnu prehranu čovjeka. Zašto umjesto bučnice ili juhe za promjenu ne biste isprobali rižoto s bundevom? Poslužite ga sa žlicom creme fraiche i naribanim parmezanom te pospite sjeckanim pistacijama.

Dobar tek!

Autor: Monika Jurina
slike : shutterstock