Pripremite ljetni kolač od trešanja i saznajte uz što još sve pašu

Ljetne kraljice voća sočne trešnje obožavaju kako djeca tako i odrasli.

Riječ je o listopadnoj voćki koja pripada porodici Rosaceae, a njezini mesnati plodovi ovisno o sorti mogu biti svijetlo crveni, tamno crveni, modri, ali i crne boje.

Međutim nama su uglavnom poznate one trešnje koje imaju umjerenu crvenu boju, a mnogi od nas imaju je zasađenu u vlastitom voćnjaku. Budući da nam je sada aktualna sezona ovog ukusnog voća od kojeg se mogu pripremiti razni kulinarski specijaliteti bilo bi šteta da ih ne konzumiramo kada su one najaktualnije, ali i cjenovno najpovoljnije.

Prema tradiciji smatra se da trešnja vuče svoje porijeklo iz Male Azije, a u Europi je konzumacija trešnji najviše bila rasprostranjena u starom Rimu preko kojeg se raširila na ostale europske države.

U narednom tekstu saznajte nešto više informacija o samoj trešnji, zdravstvenim prednostima koje nam omogućuje konzumacija trešnji te iskušajte i recept koji smo za vas pripremili.

trešnje voće

Malo više informacija o trešnjama

U današnje vrijeme možete čuti da se za trešnje koristi izraz superhrana, a preporuča ih se konzumirati kao međuobrok.

Trešnje predstavljaju odličan izvor folne kiselina, vitamina A, B C, željeza i kalcija pa se tako koriste za podizanje energije u trenutku iscrpljenosti.

Smatra se da imaju antioksidativno i diuretsko svojstvo no i antiupalno djelovanje.

Sastojci koji su najviše specifični za trešnje su antocijanidini i flavonoidi, a odlično djeluju kod ljudi koji imaju problema s upalama mokraćnih kanala i bolestima bubrega.

Sok od trešanja preporuča se piti kod problema s reumom, ali i za bolji rad srca te krvožilnog sustava.

Smatra se da smanjuju probleme s bolovima u zglobovima, a u novije vrijeme sve češće se trešnje koriste i u kozmetičkoj industriji.
Mnoge žene vole svojstva trešnju upravo zbog antocijanida koji imaju pozitivno djelovanje na smanjenje bora te celulit budući da jačaju samo vezivno tkivo.

Nutritivna vrijednost trešanja

Trešnje su bogate prehrambenim vlaknima pa su odlične za rad probavnog sustava te kod problema povećane tjelesne mase. Ne sadrže kolesterol pa se iz tog razloga vrlo često preporučuju kao međuobrok kod ljudi koji paze na svoju prehranu.

Štiti organizam od slobodnih radikala i imaju nizak glikemijski indeks, a otprilike 100 g trešanja sadrži 32 kcal. Budući da imaju dosta kalija, a manje natrija odlične su za izlučivanje suvišne vode iz organizma.

Trešnje u jelima

Primjena ovog crvenog i slatkog voća s mnogim pozitivnim karakteristikama u jelima, jako je velika.

Trešnje se mogu konzumirati samostalno kao voće, u voćnim salatama, kompotima, pekmezima, kolačima, tortama, umacima, sladoledu, voćnim juhama, a vrlo često se serviraju kao kulinarska delicija uz dobar komad mesa.

Rapsodija okusa koju čini fantastična kombinacija slatkih trešanja uz kvalitetno pripremljen komad mesa, jelo je koje će vam se jako svidjeti.

Također odlično se kombinira sa sladoledom od čokolade i vanilije, a česti se sastojak u voćnim, laganim tortama. Ako volite jesti palačinke onda preporučamo da isprobate pekmez ili džem od trešanja te rakiju od trešanja koja se često poslužuje kao aperitiv.

Pripremite ljetni kolač od trešanja

Kolač od trešanja je vrlo jednostavno pripremiti, a odlična je kombinacija za ove ljetne i vruće dane budući da je vrlo lagan.

Namirnice za kolač:
• 2 jaja
• Naribana korica limuna srednje veličine
• Očišćene trešnje prema željama no preporuka za protvan (za otprilike 4 osobe) je oko 70 dkg trešanja
• 35 dkg brašna
• 20 dkg šećera
• Prašak za pecivo i vanilin šećer
• Malo običnog jogurta ( 3-5 jušnih žlica)
• 1,5 dcl ulja

Postupak:
Sve navedene sastojke potrebno je dobro izmiješati koju potom staviti u protvan. Nakon što je u protvanu raspoređena smjesa umetnite očišćene trešnje prema želji. Sve zajedno stavite na 160 stupnjeva, otprilike 40 minuta.

Autor: Marina Jakšić

.