Hodanje najomiljenija tjelesna aktivnost

Najnovija istraživanja pokazuju da čak 62 % Hrvata hodanje smatra najomiljenija aktivnošću, a 52 % Hrvata prakticira neku aktivnosti više puta tjedno (tri ili više puta). Zdravlje i povoljni učinci na zdravlje, smatra 45% ispitanika, osobno zadovoljstvo te dobar osjećaj nakon aktivnosti podrazumijeva 28% ispitanika te ove razloge navode kao glavne za bavljenja sportsko-rekreacijskim aktivnostima. Hodanje je najpopularnija aktivnost, vožnja biciklom i biciklizam drugi su po popularnosti, a petina aktivnih građana bavi se trčanjem. Stoga ne čudi činjenica da je više od 80 % rekreativaca aktivno u parkovima, na livadama, nasipima i ulicama.

Jesu li nedostatak vremena i financije glavni uzrok nekretanja?
Nedostatak vremena glavni je razlog neredovitoga bavljenja sportom. Naime, jednomu dijelu građana posao i druge obveze ne ostavljaju dovoljno vremena za kretanje, a dodatne su prepreke zdravstvene poteškoće, ali i lijenost te nedostatak volje.

setnja-1

Ljudi su dosta svjesni važnosti bavljenja sportom ili kojom drugom aktivnošću, ali samo 5 % građana rekreaciju ne smatra osobito važnom, no gotovo su svi svjesni povoljnih učinaka koje rekreacija ima na zdravlje. Većina ispitanika smatra da bi se sportom i rekreacijom trebale baviti sve osobe neovisno o dobi i drugim parametrima, ali petina ih smatra da područje u kojemu žive ne nudi mogućnosti za rekreaciju. Za trećinu građana rekreacija zahtijeva mnogo slobodnoga vremena, a petina smatra da je bavljenje rekreacijom skupo te da je za smanjenje tjelesne mase lakše biti na dijeti nego se baviti sportom.

„Ovo je istraživanje pokazalo da smo svjesni važnosti sportsko-rekreacijskih aktivnosti, no katkad u nedostatku vremena i volje od njih odustanemo. Brigu o svojemu zdravlju i tijelu trebamo voditi svakodnevno, pa i najmanja djelatnost tijekom dana, bez obzira na to jesmo li u uredu ili u parku s djecom, može biti korisna“, rekao je Damir Knjaz, dekan Kineziološkoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Tekst omogućio: Pokret za radost
Fotografije: Basilievich, Giorgio Minguzzi

Facebook Like Button