Upoznajmo slanutak

Što je slanutak, koje su njegove vrijednosti i kako se priprema?

Slanutak spada u mahunarku i nepotrebno je zapostavljen u svakodnevnoj prehrani kod nas, dok je u zemljama Afrike, Bliskog istoka, Turske, Grčke i Italije vrlo zastupljeni. Smatra se da potječe iz zapadne Azije i da su ga u Evropu donijeli Turci koji ga zovu NOHUT.
U Turskoj kuhinji je najpoznatiji namaz od slanutka zvan HUMMUS.

Slanutak je visokovrijedna namirnica u pravom smislu te riječi. Važan je izvor bjelančevina i energetska mu je vrijednost bogata /100g ima 364 Kcal. Smanjuje koncentraciju ugljikohidrata, izvrstan je izvor mangana koji sudjeluje u sintezi kiselina neophodnih za zdrav rad živčanog sustava te je važan u proizvodnji dobrog kolesterola za stvaranje hormona,osim toga održava zdravlje i čvrstoću kostiju, normalnu razinu krvnog tlaka i rada štitnjače.
Bogat je željezom, cinkom, vitaminima B-kompleksa.

Način kuhanja:

Prije kuhanja slanutak je potrebno namočiti preko noći u hladnu vodu da nabubri. Nakon što ga operete pod mlazom hladne vode stavite ga u vodu u omjeru 1:3 i pustite da voda zakuha u nepokrivenoj posudi, jer će se na vrhu skupljati pijena, koju možete i odstraniti.

Zatim posudu poklopite i slanutak kuhajte 1,5 do 2 sata, naravno kuhanje možete smanjiti u espres loncu. Sada je slanutak spreman za jelo. Mogućnosti sa slanutkom su velike bilo da želite jesti varivo, raguu, salatu ili namaz.

Dobar tek!
Tekst: Višnja Ćihoratić
Fotografija: Judith Doyle